Видео | Онигоо | Хуулийн сан | Англи хэл | Санал асуулга | Лого цуглуулга | Тоглоом | Вирусээс хамгаалах | iPad & iPhone | Танилцая | Дуу хөгжим | Эротик

 

   он   


Эдийн засгийн мэдээ : » Банкууд дахь ам.долларын хадгаламж таван их наядад хүрчээ

2014-05-07 07:49:40 , Мэдээний дугаар: #1246632

Өнгөрсөн оны долоон сараас чангарч эхэлсэн ам.долларын ханш өдгөө 1800 төгрөгтэй тэнцэж байна. Ам.долларын ханш ийнхүү өсөх болсон шалтгааныг эдийн засагчид болоод албаныхан мэдээж манай улсын эдийн засгийн гол хөшүүрэг болсон нүүрсний үнэ 2013 онд олон улсын зах зээл дээр буурсан, Монгол улсад оруулах гадаадын хөрөнгө оруулалт багассанаас болсон хэмээн үзэж байгаа. Эдгээр хүчин зүйлүүд мэдээж нөлөөлсөн ч ам.долларын ханш чангарах төлөв ажиглагдаж эхэлмэгц арилжааны банкуудад ам.долларын хадгаламж нээлгэх хүсэлтэй иргэд олширсон нь ч бас нөлөөлжээ.

Гэхдээ хэдэн иргэд долларын хадгаламжтай болсоноор зах зээлд валютын хомсдол үүсэхгүй нь ойлгомжтой. Тэгэхээр нийгэмд валютын хомсдол үүсэх хэмжээнд хүртэл ам.долларын хадгаламж нээлгэх хүн Монголд цөөн. Эндээс үзэхэд ам.долларын ханш ийнхүү цойлж байгаа нь ханшийн савлагаанаас ашиг олох гэсэн цөөн хэдэн баян хүмүүсийн үйлдэл чамлахааргүй нөлөөлсөн болов уу. Үүнийг ам.долларын ханш чангарч эхэлсэн үед буюу 2013 оны эхний долоон сарын байдлын статистик мэдээнээс харж болно.

Арилжааны банкууд дахь төгрөгийн хадгаламж эхний долоон сарын байдлаар дөрвөн их наяд 13 тэрбум төгрөгт хүрээд байсан. Харин наймдугаар сар гэхэд төгрөгийн хадгаламж гурван их наяд 970 тэрбум төгрөг болж буурсан гэдгийг Үндэсний статистикийн хороо мэдээлсэн. Үүний нөгөө талд валютын хадгаламж нэг сарын дотор 13.9 хувиар өссөн гэх статистик гарч байсан. Тэгвэл өнөөдрийн байдлаар банкин дахь долларын хадгаламж таван их наяд 184 тэрбумд хүрчээ.

Энэ талаар бид Монголбанкнаас тодруулсан юм.

Валютын ханш ийнхүү өсөх болсныг зарим хүмүүс банкууд дахь ам.долларын хадгаламж өссөнтэй холбон тайлбарлаж байна. Төгрөгийн ханш унаад ирэхээр хүмүүс хуримтлалаа алдагдалд оруулахгүйн тулд ам.долларт шилжүүлж буй нь зүйтэй. Харин энэ нь зах зээл дээрх ам.долларын хомсдлыг улам гааруулж байна. Тэгэхээр арилжааны банкин дахь хүмүүсийн хадгаламжинд ам.доллар байгаад байдаг харин зах зээл дээр хомсдоод байдаг тэгэхээр үүнийг хэрхэн зохицуулах вэ?
Долларын ханшийн хадгаламж нэмэгдсэнээс болоод зах зээлд эрэлт үүсээд байгаа гэдгийг бол яг хэлж чадахгүй. Үүнийг зохицуулах арга байхгүй. Хүмүүс доллараа хадгалуулах гэж байгаа бол бид хадгалах л үүрэгтэй урдаас нь валютын хомсдол үүснэ гэж хэлж чадахгүй. Ер нь энэ тал дээр ямар нэгэн зохицуулалт хийдэггүй.

Цаашид долларын ханш буурах төлөв байна уу?
Манай зүгээс валютын ханшийг тогтворжуулахаар боломжтой бүхнийг хийж байгаа. Монголбанкны үндсэн зорилт бол үнийн тогтвортой байдлыг хангах явдал. Нөгөө талаас манайх ханшийг эдийн засгийн суурь нөхцөлтэй нийцтэй уян хатан тогтох зарчмыг баримталдаг. Тэгэхээр өөрөөр хэлбэл Монголбанк ханшийн огцом савлагааг зөөлрүүлэх зорилгоор шаардлагатай тохиолдолд валютын захад оролцохоос бус ханшийг тогтмол барих үүрэг хүлээдэггүй гэдгийг иргэд сайтар ойлгох хэрэгтэй гэх хариулт өгсөн юм.

Монголбанкны зүгээс валютын ханшийг тогтворжуулах чиглэлээр өдийг хүртэл долоо хоног бүр тогтмол зохион байгуулдаг валютын дуудлага худалдаанаас өөр зүйл хийхгүй байна хэмээн шүүмжлэх иргэд олон байна. Энэ нь ч үнэний ортой. Дээр хэлсэнчлэн Монголбанкны үндсэн зорилт бол үнийн тогтвортой байдлыг хангах, мөнгөний бодлогыг зөв барьж валютын ханшийг тогтворжуулах. Гэтэл эдийн засаг өсч байна хэмээн ярьж суух хойгуур өнөөх ноён ам.доллар нь аль хэдийн 1800 хүрчихлээ.

Б.Сансартуяа
Оллоо.мн

URL:
Энэ мэдээг Bookmark-д хадгалах бол Ctrl+D

Таньд энэ мэдээ таалагдаж байвал Tweet, Like хийгээрэй.


Манай сайт танд таалагдаж байвал LIKE, Follow хийгээрэй. Танд баярлалаа.



Буцах | Хуудасны эхэнд | Хэвлэх  Хэвлэх |   Сэтгэгдэл нэмэх | Сэтгэгдэлийн журам | [ RSS хэрэглэх ]

« Ємнөх мэдээ Холбоотой мэдээ ( бусад ) Дараах мэдээ »
Улаанбаатарт 4-6 градус дулаан байна 2014-05-07 07:48
.............................................................
Батлан хамгаалах, Зэвсэгт хүчнийхэн шилдэг Монгол бичигтнээ шалгарууллаа 2014-05-06 18:07
.............................................................
Н.Амарзаяа нарыг буцааж ажилд нь томилох тогтоолыг гурван шатны шүүх гаргажээ 2014-05-06 17:56
Долларын ханшийг өсгөхөд “Түмэн Амгалан” хороолол ихээхэн дэм болох нь 2014-05-05 09:55
.............................................................
Ам.долларын ханш өнгөрсөн оны мөн үеэс 340 төгрөгөөр нэмэгджээ 2014-04-22 08:57
.............................................................
Ноолуур ам.долларын ханшийг бууруулж хүчирсэнгүй 2014-04-09 10:20
Нохой жилтнээ аливаа үйлийг хийхэд эерэг сайн 2014-05-07 07:50
.............................................................
Б.Бүлтэн:Манайд хяналтанд байсан нь үнэн 2014-05-07 08:11
.............................................................
Тайландын ерөнхий сайд хатагтай Инглик Шинаватра шүүхэд дуудагджээ 2014-05-07 08:15
Кевин Дурант улирлын үнэ цэнэтэй тоглогч боллоо (19:32)
Анжелина Жоли, Брэд Питт дахин хамтарч кинонд тоглоно (19:29)
Төрөөс боловсролын талаар баримтлах бодлогын төслийг хэлэлцэх асуудлыг долоо хоногоор хойшлууллаа (18:54)
Ашигт малтмалын хуулийг дэмжлээ (18:03)
Нийслэлийн хэмжээнд таван хэсэгт зам хаажээ (17:45)
НШГА-аас шүүхийн шийдвэрийг албадан гүйцэтгэж, Лениний музейг чөлөөллөө (17:07)
Энхтайваны өргөн чөлөөнд 25 мянган мод тарьжээ (17:03)
Бразилчууд цэнгэлдэх хүрээлэнгүүдээ амжиж ашиглалтад оруулах нь эргэлзээтэй байна (16:43)
Оршуулгын газрын хамгаалалтыг сайжруулах асуудлуудыг хэлэлцэнэ (16:19)
Ц.Оюунгэрэл сайд “хэрээ” биш (16:11)
Дэлхийн залуучуудын чуулган нээлтээ хийлээ (16:09)
Бурхан багшийн их дүйчин өдөр энэ сарын 14-нд тохионо (16:05)
Хороор “занималдагч” (15:55)
Ч.Баттуулын ялыг хэвээр үлдээлээ (15:51)
Зочид давамгайлсан хоёрдугаар шат (15:39)
Одесст 116 хүн амь үрэгдсэн гэжээ (15:36)
Даварсаар даварсаар Давгын оронд (15:32)
Л.Эрдэнэчимэг бүлгийн даргадаа хариуцлага тооцуулахыг хүсчээ (15:29)
Арьс ширний боловсруулах үйлдвэрийг 2016 онд ашиглалтанд оруулахаар төлөвлөжээ (15:27)
“Төрөөс хүмүүнлэгийн талаар баримтлах бодлого” сэдэвт нээлттэй хэлэлцүүлэг болов (14:11)
“Улаанбаатар-Марафон” олон улсын гүйлтийн тэмцээн ирэх сарын 07-нд болно (13:53)
Зөвхөн сайд нарын давхар дээлийг тайлмааргүй байна (13:51)
Тасганы овооноос МҮОНТВ рүү өгсдөг уулзварт явган зорчигчийн замыг гүйцээн тавих үүрэг өглөө (13:50)
Энэ сарын 9-нд цэрэг татлага эхэлнэ (13:34)
Хамгаалалтын зурваст зөрчил илрүүлжээ (13:30)
Чөлөөт бөхийн шинэчлэгдсэн чансаагаар манай бөхчүүд дээгүүр бичигджээ (13:15)
Жинхэнэ “Уолл стритийн чоно” Монголд ирнэ (12:15)
''Хатан туул'', ''МҮҮН'' хамтлагийнхан ДАШТ-д оролцох эрхээ өвөртөлжээ (12:07)
Өмнөговьчууд 3000 гаруй мод суулгав (11:55)
Төрийн өмчит компанийн ТУЗ-д хэн шургалдаг вэ (11:38)
Н.Алтанхуяг: Манай Засгийн газрын хувьд мөн ч их хусуулж, хуниуллаа (11:37)
Төрийн яамд агаарын бохирдлыг бууруулж чадах уу (11:21)
Машинтай болсноор өрхийн эмнэлгүүдийн чанар сайжрах уу (10:53)
Ц.Нямдорж: Н.Батбаярын үгээр явбал та нар сүйрнэ шүү (10:46)
Бондыг хянах бодлогын зөвлөл юу хийж байсан хэрэг вэ (10:21)
Хийморийн овооны хадаг яндрыг цэвэрлэнэ (10:17)
МИАТ дахин шинэ онгоцтой болно (10:17)
Тээврийн хэрэгслийн татвар хураалт энэ сарыг дуустал үргэлжилнэ (10:17)
Д.Эрдэнэбат гишүүн МАН-ынхны картыг сугалж “дэггүйтэв” (10:15)
ДЭМБ онц байдал зарлажээ (10:13)
Татвар төлөгчдөд зориулсан ухаалаг гар утасны программтай болно (10:04)
Сурталчилгаанаас болж хүн үхэх вий (09:57)
Д.Буянбал: Монголын төмөр нүүрснээс илүү үнэлэгдэнэ (09:50)
УИХ-ын чуулганы хуралдаан эхэллээ (09:48)
Хятад тоглоомуудыг хураажээ (09:42)
Будлиу Р.Бурмаа юу, мэдрэмжтэй Б.Мэдрээ юу? (09:38)
Өнөөдөр дараах газруудад цахилгааны хязгаарлалт хийнэ (09:33)
Соёмбот ууланд гарсан түймэр гадны нөлөөтэй байсан нь тогтоогджээ (09:32)
Ажилласан жил, нийгмийн даатгалын шимтгэл нөхөн тооцуулах иргэдийг ирэх сар хүртэл бүртгэнэ (09:29)
Канадын хөрөнгө оруулалтыг нэмэгдүүлэх чиглэлээр ажиллана (09:25)
LG-ийн ухаалаг гар утасны гол загварууд нь программ хангамжийн шинэчлэлтэй хамтаар KNOCK CODE™ функцийг хүлээн авна (09:18)
Цочир хүйтэрнэ (09:14)
Д.Эрдэнэтуул: Бид өдөрт 10 минут нар үздэг (09:09)
Нусаа гоожуулсан орос бакалтай жаалыг мундаг тамирчин болно гэж бодоогүй биз (08:59)
Д.Батмөнх: Эмийн бохир бизнесийг үндсээр нь таслан зогсооно (08:52)
Алдарт Г.Буяндоржид амьдралаа сүйтгүүлсэн хүмүүс (08:48)
Энэ жил 15 мянган өрхөд хүнсний талон олгожээ (08:44)
Ч.Хурц: Үндсэн хуульд оруулсан “Дордуулсан долоон заалт” төрийн дампуурлыг эхлүүлсэн (08:41)
Өнөөдөр болох үйл явдал (08:41)
BVO гэж бас юу вэ? (08:29)
Корнелус Гурлит 81 насандаа өөд боллоо (08:24)
Хууль бусаар мөнгө авдаг авто зогсоолуудыг хяналтандаа авъя (08:21)
Тайландын ерөнхий сайд хатагтай Инглик Шинаватра шүүхэд дуудагджээ (08:15)
Б.Бүлтэн:Манайд хяналтанд байсан нь үнэн (08:11)
Нохой жилтнээ аливаа үйлийг хийхэд эерэг сайн (07:50)
Банкууд дахь ам.долларын хадгаламж таван их наядад хүрчээ (07:49)
Улаанбаатарт 4-6 градус дулаан байна (07:48)


Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд olloo.mn хариуцлага хvлээхгvй болно.
ХХЗХ-ны журмын дагуу зvй зохисгvй зарим vг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зvйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хvндэтгэнэ vv. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдэлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдолыг 772-01100 утсаар хvлээн авна.

Сэтгэгдэл Нэмэх
Таны Нэр:

Cэтгэгдэл: бичсэн: тэмдэгт / нэмж бичих боломжтой: тэмдэгт





$ 202.179.14.33, 2014-05-07 08:32:57
Хэзээ ч буруугаа хүлээдэггүй монголчууд бурууг долларт чихэн “ноён доллар гаарлаа”, “долларын хандыг дарах цаг болжээ” гэх мэт инээдтэй зүйл ярьж буй боловч үнэндээ төгрөг нь юань, иен, евро, канад, австрали, америк доллар, фунт стерлингтэй харьцуулахад мөн л ийм хэмжээгээр унасан.

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


999 202.126.91.159, 2014-05-07 08:36:15
мөнгийг мөнгөөр наймаалцаж байгаа ченжүүдийг анхаарах цаг болсон юм биш үү

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


    Зочин 202.126.91.159, 2014-05-07 08:39:16
    гадаад мөнгөн дэвсгэртээр гүйлгээ хийхгүй гээд л хууль байдаг билүү мөрдүүлээчээ. валютын ченж гэдэг асуудлыг бүрмөсөн таслан зогсоогооч.

    [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Bayar 98.206.12.210, 2014-05-07 09:03:24
4 013 000 000 000T : 1440= 2 786 805 000$. 5 184 000 000 000T : 1800 = 2 880 000 000$ Bolj bnaa. Irgediin $ iin hadgalamt osson gedegtei sanal niileh undes alga daa.

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


ханш ны хэлбэлзэл 202.131.235.138, 2014-05-07 09:03:28
ӨСӨЛТӨӨС ҮНЭНИЙГ ХЭЛЭХЭД МОНГОЛ БАНК МӨНГӨ ӨСГӨХ АРГА БОЛЧИХООД УДАЖ БАЙНА ШҮҮ ДЭЭ.АРГА НЬ ИХ ЭНГИЙН ЮМ БИЛЭЭ.ҮҮНИЙГ ЭДИЙН ЗАСАГЧ ЛҮДИЙН ЗАСАГЧИД МЭДЭХГҮЙ БАЙНА ГЭЖ БАЙХГҮЙ ДЭЭ.

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


2000 61.102.221.71, 2014-05-07 09:24:27
udahgui 2000 boloh bhoo. Gyals ih iher osood 2000 bolosoi

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Хүн 202.21.100.162, 2014-05-07 09:31:14
Мэдээлэл чинь буруу байна. Тоон үзүүлэлтээ дахин нягтлаарай. Ийм их хэмжээний доллар үнэхээр байгаа бол ханш ингэж чангарахгүй. Бодоод үз банкууд хүний хадгаламжийг өөр хэн нэгэнд өндөр хүүтэй зээлүүлэх эсвэл валютын ханшийн зөрүүн дээр тоглодог газар шүү дээ.

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


zochin 202.131.242.238, 2014-05-07 09:47:53
ter chenguud chiny mongonii bodlogo baryj baigaa humuustei holboo sulbeetei gar hulnuud ny yum shuu dee. tegeheer tedniigee demjine uu gehees yaj cegcleh ve dee. hanshnii usult buuraltaas ashig olcgoodog. medleg chadvaraa uls eh ornii tuluu bish zuvhun oorsdoo herhen ashig oloh tuhai ene mest medeelee ashigladag.

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


zochin 202.131.242.238, 2014-05-07 09:50:07
ter chenguud chiny mongonii bodlogo baryj baigaa humuustei holboo sulbeetei gar hulnuud ny yum shuu dee. tegeheer tedniigee demjine uu gehees yaj cegcleh ve dee. hanshnii usult buuraltaas ashig olcgoodog. medleg chadvaraa uls eh ornii tuluu bish zuvhun oorsdoo herhen ashig oloh tuhai ene mest medeelee ashigladag.

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Tuul 103.26.194.13, 2014-05-07 10:59:01
Xumuus elgeeree molxson.odoo bosoj chadaxgui.tor zasag byryy tiishee yavsan.

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


sssss 71.172.67.14, 2014-05-07 11:16:52
Сэтгүүлч ямар тэнэг мал вээ. Монголд яагаад ийм бүүр усан тэнэг хүмүүс байгаад байдаг юм бэээ.Засаг төрийг эдийн засгат битгий оролц битги зохицуул гэдэг байхад сайн дураараа зохицуулалт хий гээд явж байдаг малыг анх удаа л үзэж
ийм учраас хөгжилгүй ядуу бусдын боолын боол болоод явж байгаа юм шүү дээ.Үнэхээр тэнэг ацнууд

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Bayar 98.206.12.210, 2014-05-07 11:32:56
Change gedeg yumiig bur moson huuliar horigloh heregtei. Iim zambaraagui gudamjaar hanshaa togtoolgodog uls mongoloos oor baihgui bolov uu.

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 103.26.194.15, 2014-05-07 12:16:58
Их наяд гэж хэдэн тэгтэй байдаг , тэрбум нь хэдэн тэгтэй байдаг гэдэгээ мэдэж байж юм бичиж бай .

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 103.26.194.3, 2014-05-07 12:17:18
Их наяд гэж хэдэн тэгтэй байдаг , тэрбум нь хэдэн тэгтэй байдаг гэдэгээ мэдэж байж юм бичиж бай .

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Батаа 112.72.6.174, 2014-05-07 14:12:46
Үнэхээр монголчууд доллар аваад хадгаламжинд хийж байгаа бол ноен долларын хадгалах хүүг бууруул тэгээд болно шүү дээ

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 211.210.82.11, 2014-05-07 14:34:31
Мал минь эхлээд тоо сур. Монголд тийм их мөнгө байхгүй. Наад $ оор ИХ НАЯД чинь Америк эд нарт байдаг мөнгө. ДҮП СЭТГҮҮЛЧЭЭ

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 211.210.82.11, 2014-05-07 14:34:50
Мал минь эхлээд тоо сур. Монголд тийм их мөнгө байхгүй. Наад $ оор ИХ НАЯД чинь Америк эд нарт байдаг мөнгө. ДҮП СЭТГҮҮЛЧЭЭ

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 211.210.82.11, 2014-05-07 14:35:27
Мал минь эхлээд тоо сур. Монголд тийм их мөнгө байхгүй. Наад $ оор ИХ НАЯД чинь Америк эд нарт байдаг мөнгө. ДҮП СЭТГҮҮЛЧЭЭ

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 211.210.82.11, 2014-05-07 14:35:40
Мал минь эхлээд тоо сур. Монголд тийм их мөнгө байхгүй. Наад $ оор ИХ НАЯД чинь Америк эд нарт байдаг мөнгө. ДҮП СЭТГҮҮЛЧЭЭ

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 211.210.82.11, 2014-05-07 14:35:48
Мал минь эхлээд тоо сур. Монголд тийм их мөнгө байхгүй. Наад $ оор ИХ НАЯД чинь Америк эд нарт байдаг мөнгө. ДҮП СЭТГҮҮЛЧЭЭ

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 211.210.82.11, 2014-05-07 14:35:53
Мал минь эхлээд тоо сур. Монголд тийм их мөнгө байхгүй. Наад $ оор ИХ НАЯД чинь Америк эд нарт байдаг мөнгө. ДҮП СЭТГҮҮЛЧЭЭ

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 211.210.82.11, 2014-05-07 14:36:20
Мал минь эхлээд тоо сур. Монголд тийм их мөнгө байхгүй. Наад $ оор ИХ НАЯД чинь Америк эд нарт байдаг мөнгө. ДҮП СЭТГҮҮЛЧЭЭ

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 211.210.82.11, 2014-05-07 14:36:23
Мал минь эхлээд тоо сур. Монголд тийм их мөнгө байхгүй. Наад $ оор ИХ НАЯД чинь Америк эд нарт байдаг мөнгө. ДҮП СЭТГҮҮЛЧЭЭ

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 211.210.82.11, 2014-05-07 14:36:24
Мал минь эхлээд тоо сур. Монголд тийм их мөнгө байхгүй. Наад $ оор ИХ НАЯД чинь Америк эд нарт байдаг мөнгө. ДҮП СЭТГҮҮЛЧЭЭ

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Zochin 122.201.21.18, 2014-05-07 17:10:30
Tugrugiin hansh unaad baihaar argagui shuu dee.

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]