Видео | Онигоо | Хуулийн сан | Англи хэл | Санал асуулга | Лого цуглуулга | Тоглоом | Вирусээс хамгаалах | iPad & iPhone | Танилцая | Дуу хөгжим | Эротик

 

   он   


Бусад : » Д.Эрдэнэтуул: Бид өдөрт 10 минут нар үздэг

2014-05-07 09:09:52 , Мэдээний дугаар: #1246645

....Дэргэдэх оргил нь илээд авахаар ойрхон байв

Дээрх тэнгэр нь нүдэнд торохоор үүлгүй байв...гэх алдартай яруу найргийн мөртүүд бий. Хөдөө нутгийн сайхан зохицлоор хот газрын мууг илэрхийлэхээр болсондоо хүлцэл өчье. Үнэндээ нийслэл хотын агаарын бохирдол, утаа тортог нь шөнийн цагаар нүдэнд торох одгүй болгож, төлөвлөлтгүй байшин барилгууд нь бөөр нийлж оршин суугчид нь нэг нь нөгөөгийнхөө цонхыг илээд авахаар болгочихжээ. Нэгэнт ду­лааны улирал наа­шилсан болохоор утаа тортгоо түр орхиё. Харин барилгын асуудал жилийн дөрвөн улиралд асуултын тэмдэгтэй хэвээр.

“Барилга-Асуудал” булангийн энэ ду­гаарт орон сууцны ба­рилга хоорондын зай талбайн асуудал, норм, стандарт нь ямар байдгийг сурвалжиллаа. Орон сууцанд нь барилга тулгаад барьчихснаас болж цайныхаа дээжийг өргөтөл зэргэлдээх орон сууц тулчихаад тэнгэр бурхандаа биш айлын цонх руу цацчихлаа гэх хөгшид ч бий. Тэднээс гадна нарны илчийг хүртэх боломжгүй болчихсон нь ч олон. Үүний нэг жишээ нь Баянзүрх дүүргийн 25 дугаар хороон дахь 95 дугаар байрныхан. Энэ байр бидний хэлж заншсанаар “Натур” худалдааны төвийн урд бий.

Иргэдийг анх шинэ байрандаа ороход Богд уулаа тольдчихдог, ер нь хотыг барагцаалаад харчихдаг байжээ. Хоёр жилийн өмнө ашиглалтад орсон долоон давхар байрны оршин суугчид сүүлийн жил орчмын хугацаанд амар тайван амьдрахаа больжээ. Жилийн дотор эргэн тойронд нь өндөр өндөр барилга боссоор 95 дугаар байр үзэгдэхээ ч больж. Өнгөрсөн жилээс байрны урд нэгэн барилга боссоноос тэдний зовлон бүр ч нэмэгдсэн гэнэ.

“ӨДӨР ЧИЙДЭН АСААЖ ӨРӨӨГӨӨ ГЭРЭЛТҮҮЛДЭГ”

Хоёр өрөө байрных нь цонхыг таглан босч буй 15 давхар барилгыг тус байрны 34 тоотын оршин суугч Д.Дорлигийнхон гэр бүлээрээ тэмцээд бараагүй гэнэ. Сүүлийн зургаан сарын турш нарны гэрэл харсангүй гэх тэрээр “Байранд маань тулгаад босчихсон барилгаас болж өдөрт чийдэн асааж өрөөгөө гэрэлтүүлдэг боллоо. Өнгөрсөн жил урд барилгын суурь тавьж байхад байраараа гарч эсэргүүцсэн ч бараагүй. Оршин суугчид зөвшөөрөхгүй бол барилга бариулахгүй гэсэн захирамж байдаг гэсэн. Хэрэгждэггүй юм билээ” гээд найдвар тасарсан бололтой өгүүллээ. Харин дээд давхрын оршин суугч Д.Эрдэнэтуулынд нар “айлчилдаг” юм байна. Тэрээр “Үдийн алдад л хоёр байрны голоор нар цухуйж харагддаг. Нар 10 минут болоод л хэвийчихнэ” гэлээ.

НАР ХААСАН БАРИЛГА ЗӨВШӨӨРӨЛГҮЙ БАЙСАН ГЭВ

95 дугаар байрныхны нарыг хаасан гэх барилга чанх урд нь 10 метр орчим зайд босчээ. Хоёр барил­гын хооронд ганц л машин өнгөрөх боломжтой юм. 95 дугаар байрны баруун талд хоёр алхмын зайд дахин өөр барилга ч ашиглалтад оржээ. Иргэдийг хамгийн ихээр хохироож байгаа нь урд талын барилга гэнэ. Хоёр блок 15 давхар тус орон сууцыг “Хүчит цамхаг” гэх компани барьж байна. Сууриа анх тавихдаа л 95 дугаар байрны иргэдийг бухимдуулж шөнө өдөргүй алх дөш хангинаж, хүнд даацын автомашин шороо татуулан сүлжилдэх болжээ. Иргэдийн амгалан тайван байдлыг алдагдуулж, адаг сүүлд нь нарыг нь “хулгайлчихсан” тус барилга анхнаасаа зөвшөөрөлгүй байсныг оршин суугчид хэллээ. Барилгын ажил дөрвөн давхарт ирэх үеэс зөвшөөрлөө авсан гэлээ. Арга ядсан оршин суугчид барилгын ажлыг эсэргүүцэж гарын үсэг цуглуулан холбогдох газруудаар явсан гэдэг.

Энэ барилга зөвшөө­рөлтэй ч бай, үгүй ч хамгийн гол нь иргэдийн нарны илч үзэх боломжийг хаачихсан нь харамсалтай. Нийслэлд өдрийн цагаар чийдэнгээ асаадаг Дорлиг, нарны илчийг аравхан минут хүртдэг Эрдэнэтуулууд олон бий. Зам тээвэр, барилга хот байгуулалтын сайдын 2010 оны 418 дугаар тушаалаар “Орон сууцны барилгын зураг төсөл төлөвөлт”-ийг баталжээ. Мөн 2004 онд батлагдсан “Хот тосгоны төлөвлөлт барилгажилтын норм ба дүрэм” гэж бий.

Эдгээрт барилга хоорондын зай талбай, норм дүрэм ямар байдгийг тов тодорхой тайлбарлажээ. Орон сууцны давхраас шалтгаалж барилга хоо­рондын зай талбай хэрхэн өөрчлөгдөгийг дээрх хүснэгтээр харууллаа. Өдөрт аравхан минут биш өрөөнийхөө тооноос шалтгаалж нарны тусгал хэдэн цагаар байх ёстой нь ч энд бий. Тухайлбал, нэг айл дунджаар 2-3 цаг байгалийн гэрлийг авах эрхтэй. Түүнчлэн 2-3 өрөөтэй айлын нэг өрөө, 4-6 өрөөтэй айлын хоёр өрөөнд нарны тусгал заавал байх ёстой ажээ.



Б.ЗАЯА

URL:
Энэ мэдээг Bookmark-д хадгалах бол Ctrl+D

Таньд энэ мэдээ таалагдаж байвал Tweet, Like хийгээрэй.


Манай сайт танд таалагдаж байвал LIKE, Follow хийгээрэй. Танд баярлалаа.



Буцах | Хуудасны эхэнд | Хэвлэх  Хэвлэх |   Сэтгэгдэл нэмэх | Сэтгэгдэлийн журам | [ RSS хэрэглэх ]

« Ємнөх мэдээ Холбоотой мэдээ Дараах мэдээ »
Нусаа гоожуулсан орос бакалтай жаалыг мундаг тамирчин болно гэж бодоогүй биз 2014-05-07 08:59
.............................................................
Д.Батмөнх: Эмийн бохир бизнесийг үндсээр нь таслан зогсооно 2014-05-07 08:52
.............................................................
Алдарт Г.Буяндоржид амьдралаа сүйтгүүлсэн хүмүүс 2014-05-07 08:48
Кевин Дурант улирлын үнэ цэнэтэй тоглогч боллоо 2014-05-07 19:32
.............................................................
Анжелина Жоли, Брэд Питт дахин хамтарч кинонд тоглоно 2014-05-07 19:29
.............................................................
Төрөөс боловсролын талаар баримтлах бодлогын төслийг хэлэлцэх асуудлыг долоо хоногоор хойшлууллаа 2014-05-07 18:54
Цочир хүйтэрнэ 2014-05-07 09:14
.............................................................
LG-ийн ухаалаг гар утасны гол загварууд нь программ хангамжийн шинэчлэлтэй хамтаар KNOCK CODE™ функцийг хүлээн авна 2014-05-07 09:18
.............................................................
Канадын хөрөнгө оруулалтыг нэмэгдүүлэх чиглэлээр ажиллана 2014-05-07 09:25
Кевин Дурант улирлын үнэ цэнэтэй тоглогч боллоо (19:32)
Анжелина Жоли, Брэд Питт дахин хамтарч кинонд тоглоно (19:29)
Төрөөс боловсролын талаар баримтлах бодлогын төслийг хэлэлцэх асуудлыг долоо хоногоор хойшлууллаа (18:54)
Ашигт малтмалын хуулийг дэмжлээ (18:03)
Нийслэлийн хэмжээнд таван хэсэгт зам хаажээ (17:45)
НШГА-аас шүүхийн шийдвэрийг албадан гүйцэтгэж, Лениний музейг чөлөөллөө (17:07)
Энхтайваны өргөн чөлөөнд 25 мянган мод тарьжээ (17:03)
Бразилчууд цэнгэлдэх хүрээлэнгүүдээ амжиж ашиглалтад оруулах нь эргэлзээтэй байна (16:43)
Оршуулгын газрын хамгаалалтыг сайжруулах асуудлуудыг хэлэлцэнэ (16:19)
Ц.Оюунгэрэл сайд “хэрээ” биш (16:11)
Дэлхийн залуучуудын чуулган нээлтээ хийлээ (16:09)
Бурхан багшийн их дүйчин өдөр энэ сарын 14-нд тохионо (16:05)
Хороор “занималдагч” (15:55)
Ч.Баттуулын ялыг хэвээр үлдээлээ (15:51)
Зочид давамгайлсан хоёрдугаар шат (15:39)
Одесст 116 хүн амь үрэгдсэн гэжээ (15:36)
Даварсаар даварсаар Давгын оронд (15:32)
Л.Эрдэнэчимэг бүлгийн даргадаа хариуцлага тооцуулахыг хүсчээ (15:29)
Арьс ширний боловсруулах үйлдвэрийг 2016 онд ашиглалтанд оруулахаар төлөвлөжээ (15:27)
“Төрөөс хүмүүнлэгийн талаар баримтлах бодлого” сэдэвт нээлттэй хэлэлцүүлэг болов (14:11)
“Улаанбаатар-Марафон” олон улсын гүйлтийн тэмцээн ирэх сарын 07-нд болно (13:53)
Зөвхөн сайд нарын давхар дээлийг тайлмааргүй байна (13:51)
Тасганы овооноос МҮОНТВ рүү өгсдөг уулзварт явган зорчигчийн замыг гүйцээн тавих үүрэг өглөө (13:50)
Энэ сарын 9-нд цэрэг татлага эхэлнэ (13:34)
Хамгаалалтын зурваст зөрчил илрүүлжээ (13:30)
Чөлөөт бөхийн шинэчлэгдсэн чансаагаар манай бөхчүүд дээгүүр бичигджээ (13:15)
Жинхэнэ “Уолл стритийн чоно” Монголд ирнэ (12:15)
''Хатан туул'', ''МҮҮН'' хамтлагийнхан ДАШТ-д оролцох эрхээ өвөртөлжээ (12:07)
Өмнөговьчууд 3000 гаруй мод суулгав (11:55)
Төрийн өмчит компанийн ТУЗ-д хэн шургалдаг вэ (11:38)
Н.Алтанхуяг: Манай Засгийн газрын хувьд мөн ч их хусуулж, хуниуллаа (11:37)
Төрийн яамд агаарын бохирдлыг бууруулж чадах уу (11:21)
Машинтай болсноор өрхийн эмнэлгүүдийн чанар сайжрах уу (10:53)
Ц.Нямдорж: Н.Батбаярын үгээр явбал та нар сүйрнэ шүү (10:46)
Бондыг хянах бодлогын зөвлөл юу хийж байсан хэрэг вэ (10:21)
Хийморийн овооны хадаг яндрыг цэвэрлэнэ (10:17)
МИАТ дахин шинэ онгоцтой болно (10:17)
Тээврийн хэрэгслийн татвар хураалт энэ сарыг дуустал үргэлжилнэ (10:17)
Д.Эрдэнэбат гишүүн МАН-ынхны картыг сугалж “дэггүйтэв” (10:15)
ДЭМБ онц байдал зарлажээ (10:13)
Татвар төлөгчдөд зориулсан ухаалаг гар утасны программтай болно (10:04)
Сурталчилгаанаас болж хүн үхэх вий (09:57)
Д.Буянбал: Монголын төмөр нүүрснээс илүү үнэлэгдэнэ (09:50)
УИХ-ын чуулганы хуралдаан эхэллээ (09:48)
Хятад тоглоомуудыг хураажээ (09:42)
Будлиу Р.Бурмаа юу, мэдрэмжтэй Б.Мэдрээ юу? (09:38)
Өнөөдөр дараах газруудад цахилгааны хязгаарлалт хийнэ (09:33)
Соёмбот ууланд гарсан түймэр гадны нөлөөтэй байсан нь тогтоогджээ (09:32)
Ажилласан жил, нийгмийн даатгалын шимтгэл нөхөн тооцуулах иргэдийг ирэх сар хүртэл бүртгэнэ (09:29)
Канадын хөрөнгө оруулалтыг нэмэгдүүлэх чиглэлээр ажиллана (09:25)
LG-ийн ухаалаг гар утасны гол загварууд нь программ хангамжийн шинэчлэлтэй хамтаар KNOCK CODE™ функцийг хүлээн авна (09:18)
Цочир хүйтэрнэ (09:14)
Д.Эрдэнэтуул: Бид өдөрт 10 минут нар үздэг (09:09)
Нусаа гоожуулсан орос бакалтай жаалыг мундаг тамирчин болно гэж бодоогүй биз (08:59)
Д.Батмөнх: Эмийн бохир бизнесийг үндсээр нь таслан зогсооно (08:52)
Алдарт Г.Буяндоржид амьдралаа сүйтгүүлсэн хүмүүс (08:48)
Энэ жил 15 мянган өрхөд хүнсний талон олгожээ (08:44)
Ч.Хурц: Үндсэн хуульд оруулсан “Дордуулсан долоон заалт” төрийн дампуурлыг эхлүүлсэн (08:41)
Өнөөдөр болох үйл явдал (08:41)
BVO гэж бас юу вэ? (08:29)
Корнелус Гурлит 81 насандаа өөд боллоо (08:24)
Хууль бусаар мөнгө авдаг авто зогсоолуудыг хяналтандаа авъя (08:21)
Тайландын ерөнхий сайд хатагтай Инглик Шинаватра шүүхэд дуудагджээ (08:15)
Б.Бүлтэн:Манайд хяналтанд байсан нь үнэн (08:11)
Нохой жилтнээ аливаа үйлийг хийхэд эерэг сайн (07:50)
Банкууд дахь ам.долларын хадгаламж таван их наядад хүрчээ (07:49)
Улаанбаатарт 4-6 градус дулаан байна (07:48)


Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд olloo.mn хариуцлага хvлээхгvй болно.
ХХЗХ-ны журмын дагуу зvй зохисгvй зарим vг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зvйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хvндэтгэнэ vv. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдэлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдолыг 772-01100 утсаар хvлээн авна.

Сэтгэгдэл Нэмэх
Таны Нэр:

Cэтгэгдэл: бичсэн: тэмдэгт / нэмж бичих боломжтой: тэмдэгт





zochin 182.160.38.212, 2014-05-07 09:23:30
manaid bol huuli uilchlehgui uchiraas heden davhar haana ch barij boloh yum shig bgaa yum mungutei hund huuli uilchl;ehgui shuudee

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


ervaa 103.26.194.3, 2014-05-07 10:39:12
medrel erdenetuul munuu tegvel chi shar hadand ochoo tend nartai uruu zunduu baigaa

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


хохь нь 202.170.67.252, 2014-05-07 11:04:20
газараа зараад байр аваад бай

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Sanaachlagch 202.179.20.242, 2014-05-07 11:37:13
manaih basnarand halhlagdaad 1 jil bolj bna. tiimees neg sanaa olson. Udahgui 2 nar tosol heregjuulne.

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


ashidmaa 103.26.194.6, 2014-05-07 11:38:08
zai garval baishin bariad, zavsar garval zam taglaad mongold eruul amidrah nuhtsul alga bn shdee, uls hugjij bolno, gehdee hunii erhiig deed zergeer zurchij baigaa ni tuiliin haramsaltai, gerel gegeegui haranhui nuhend amidardag hun durst amitad bolchihloo, hunii amidrald gerel gegee, dulaan ger oron chuhal baidag, manaid buh um esregeeree, uursduu l bolj baival ard tumen yaj amidrah ni hend ch padgui bolj, horiin darga nariin hiij baigaa ajil endees l ehelj baigaa ni haramsaltai, ene tom gazar nutagtaa negeehen heseg buland ni zovj amidrah yostoi gej uu, ded buttsdee anhnaasaa anhaaral taviagui bogino eheentnuudiin hiij baigaa ajil, ulsiin hugjil baishin barilgaas bus ded butsseesee ehleh yostoi, daraa ni eruul mend, bolovsrol uynii turuund chuhal, uuniig zahiin

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Ulzii 202.131.236.246, 2014-05-07 11:41:06
Хотын өмнөх удирдлагуудын бантан, өнөөдөр юу ч болоогүй мэт улсыг минь сорох зүйлээ төлөвлөөд байж байгаа даа

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


zochin 202.170.68.162, 2014-05-07 12:08:12
Манайх Рапидад байдаг үнэхээр нар үздэггүй байнга гэрэл асаатай байдаг. Байгалийн гэрэл үзэхгүй механик гэрэлтэй байх сэтгэлзүйд хүртэл муугаар нөлөөлдөг юм билээ. Манай хороолол үнэхээр ард нь томчууд байдаг гэдэг нь мэдэгддэг. Контор нь хувийнх худалдаад авсан автозогсоолыг маань бас дөрвөд нөхөр хариуцдаг,СӨХ гэж бас нэг шулаач байна. 24 цагаар ажилладаг баар ресторан байна. Цахилгааны асааллаа дэд станц нь даахгүй байнга цахилгаан тасарна гоожуураас нь зэвтэй ус гоожно. Анхны зургаасаа 2 дахин их барилга бариад хүмүүс нь багтаж шингэхгүй үнэн дарамттай.

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


112.72.13.91, 2014-05-07 12:43:42
M.Enkhbold chi zailaach.

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 202.70.36.142, 2014-05-07 13:04:36
Баянгол дүүрэг 7 -р хороо 65 -р байрны ард бас тулгаад барж байна. 11-11 төвд гомдол бичсэн боловч хариу алга ер нь яах ёстой юм болоо. энэ арай л дэндэж байна эзэнгүй улс шиг л хэн дуртай юу ч хамаагүй хийж байх юм

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Zochin 202.21.113.186, 2014-05-07 13:42:48
Яахав дээ анхнаасаа л МАХН МАН гэх намын 20 жилийн турш замбраагүй газрын наймаа хийсэний гай нь одоо ийм маягаар илэрч байна. Ер нь л Н.Энхбаяр гэдэг улаан луйварчин УБ хотын газрыг хувьчлах гэж улаарсан нь анхнаасаа л газрын наймаа хийж баяжих гэсэн алсыг харсан бодлого байсан. Тэгээд энэ ард түмэн чинь 20 жил шувтан МАН-ыг л сонгосон биздээ, одоо яай гэх вэ, хохьчин гэхээс өөр юу гэх вэ.

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


nomoo 103.29.144.82, 2014-05-07 16:02:18
MAN MAHNam 2 bol mongoliin ard irgedeer uneheer togloj hanahgui odoo oorsdoo uy ch hiij chadaagui baij hunii hiisen yumg muulaad uneheer archaagui yumnuud tiim l mundag baisan bol hotoos tob aimagruu yabah zamiig zaschih ni yasiin tiim bizdee uneheer tam bolson zam hun buhen medej bga.

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


nomoo 103.29.144.82, 2014-05-07 16:04:04
unen heregtee yag tor barihdaa uy hj bsiin luibar hiij heden toonii humuus l bayajsan bgaa bizdee uuniig ard tumen naad heluultgui medej bgaa zam gj tam ene bol engiin zuil shdee

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


zocin 83.11.180.67, 2014-05-07 16:05:23
ene cz arai dendenee,nar yzehgyi ,mazin buu hel jbgan hynii zyreh gazargyi,iim nuhceld hyn yaz eryyl taiwan baih be,barilgiin kompuiudiig yagaad ingej tylgaad eswel zamd ni tylgaad baridag,eswel bainszgiin nar halhalhaar oir bariad baihad zybczeerel ugeed baidag um,uuniigl gaihaad baihiin,ene ulsad ezen bainuu,unuuh zybczeerelgyi baiszinge cegcelne gesen batyyl haana jbna

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


nomoo 103.29.144.82, 2014-05-07 16:08:10
MAN MAHNam 2 bol mongoliin ard irgedeer uneheer togloj hanahgui odoo oorsdoo uy ch hiij chadaagui baij hunii hiisen yumg muulaad uneheer archaagui yumnuud tiim l mundag baisan bol hotoos tob aimagruu yabah zamiig zaschih ni yasiin tiim bizdee uneheer tam bolson zam hun buhen medej bga.

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]