Видео | Онигоо | Хуулийн сан | Англи хэл | Санал асуулга | Лого цуглуулга | Тоглоом | Вирусээс хамгаалах | iPad & iPhone | Танилцая | Дуу хөгжим | Эротик

 

   он   


Бусад : » Сурталчилгаанаас болж хүн үхэх вий

2014-05-07 09:57:32 , Мэдээний дугаар: #1246656

Нэгэн үе сүрхийн төлөвшиж, “Рекламны мангас”, энэ тэр гэсэн сүржин гуншинг өөрсөддөө өгч байсан манай маркетерууд, зар сурталчилгаа бүтээгч студиудын толгой сүүлийн үед “хамуурч”, нийгэмд сөрөг нөлөө үзүүлж мэдэхээр, арга ядсан ажлууд хийх болсон билээ.

Өдөржин хүнд ажилд нухлуулж ядарсан хөөрхий Монголчууд оройдоо телевиз үзэж алжаалаа тайлдаг. Ер нь монголчуудынн ихэнх нь гадуур дотуур явж амарна гэхээсээ илүү телевиз үзэж л амардаг гэхэд хэтрүүлсэн болохгүй. Гэтэл зар сурталчилгаа бүтээгчид телевизүүдэд рекламаа өгөхдөө дууг нь албаар чанга тохируулсан байдгаас болж, хөдөлмөрчид оройдоо дор хаяж 4-5 удаа цочиж, “зүрхний дасгал” хийдэг болжээ.

Гэхдээ бид л тоодоггүйгээс биш ингэж цочих нь эрүүл мэндэд ихээхэн хорлонтой зүйл юм. Гэнэтийн цочролд ялангуяа чанга дуу чимээнд хүн цочдог гэдгийг бид сайн мэднэ. Тайван байсан орчинд хүний амар амгалан, аюулгүй байдалд заналхийсэн гэнэтийн өөрчлөлт болоход цочих хариу үйлдэл үзүүлж буйг шинжлэх ухаанд тэрхүү аюул заналт орчноос амьд мэнд гарах “зориудын бус рефлекс” хэмээн тодорхойлжээ. Ийм зориудын бус рефлекс үүсэх үед бидний зүрхний цохилт, амьсгалын тоо олширч, цусны буюу артерийн даралт ихэсч байдаг.

Хөдөө амьдардаг нэг найзын маань аав зурагтынх нь дуу гэнэт чангарснаас болж цочоод зүрх өвдөж баларсан тухайгаа ярьж байсан юм. Өөрсөддөө тохируулаад чанга сулыг нь тааруулчнхсан байсан зурагтын дуу гэнэт чангарсны шалтгаан нь нөгөө л гайтай хөөтэй сурталчилгаа. Өнөө оройноос эхлээд та зориудаар нэг анхаараад үзээрэй. Телевизийн чинь дуу зар сурталчилгаа явах үед дор хаяж 20-50 хувь нэмэгдэж байгааг мэдэх болно. Та бараг мэддэг ч тоодоггүй байсан ч байж мэднэ.

Тэгвэл байнга ингэж цочих нь дээр хэлсэнчлэн зүрх судас, цусны даралт ихсэх өвчтэй хөгшин хүмүүс, нялх хүүхдийн эрүүл мэндэд маш хортой нөлөө үзүүлдэг гэдгийг уншаад асуудлыг арай өөр өнцгөөс харах болов уу. Бид өөрсдөө мэддэггүй, “Ажлын стресс” гэж андуураад яваад байдаг үнэн хэрэгтээ гэнэт чангарч сулрах телевизорын дуу чимээ үүнд зохих хувь нэмрээ оруулж байдаг байна. Энэ нь цаагуураа нойр муудах, хар дарах, сэтгэл санаа тавгүйтэх гэх зэрэг хор хөнөөлийг бидэнд чимээгүйхэн учруулж байдаг ажээ.

Нэг танилын маань нялх хүүхэд юмнаас айгаад унтаж чадахгүй зовжээ. Хүүхэд юмнаас айж цочиход монголчууд ширэглэдэг. Тэр ёсоор ширэглэж үзэхэд тугалган дээр телевизорын дүрс тодорсон гэж байгаа юм шүү дээ. Наргиан биш шүү. “Хүүхэд айчихсан юм шиг байна, шөнөжингөө унтсангүй”, “Зурагтаар реклам гарч эхлэхтэй зэрэг цочоод золтой л халуун цайгаа талбисангүй”, “Зурагт их үзсэнийх юм болов уу, ойрноос даралт ихсээд байна”. Иймэрхүү утгатай яриа эргэн тойронд чинь байнга сонсогддоггүй гэж үү. Зовлонд том багын ялгаа үгүй, зовлон л бол зовлон. Ийм замбараагүй байдлыг цаашид засч залруулмаар байна. Тэгэхгүй бол өндөр настай аав, ээж, эмээ, өвөө, нялх үр чинь нэг өдөр сурталчилгааны гэнэтийн дуу чимээнээс болоод хорвоогоос хальж ч мэ¬дэх нь байна.

Телевизүүдэд уг нь дууны найруулагч гэж мэргэжилтэн байдаг. Эфирийн дуу чимээ цэвэр, нэг жигд байгаа эсэхийг энэ мэргэжлийн хүн хянаж байх үүрэгтэй. Гэвч тохируулж өгсөн дуу нь реклам явах үед гэнэт 50-100 хувь чангарч байгааг мэдэхгүй өнгөрсөөр байна. Сурталчилгаа бүтээсэн студи цаанаасаа дууг нь маш чанга тохируулчихаад өгчихдөг ч байж мэднэ. Гэхдээ үүнийг эфирт явж байгаа дуутай нэг хэмжээтэй болгож болдог байлтай. Харилцаа холбооны зохицуулах газраас энэ асуудал анхаарлаа хандуулах ёстой.

Дуу чимээ чанга байна гэдэг үзэгчдийн анхаарлыг татах нэг арга мөн гэдэг нь гарцаагүй. Гэвч энэ нь өөрийн эрх ашгийн төлөө иргэдийн эрүүл мэндийг хорлож болно гэсэн үг биш билээ.

URL:
Энэ мэдээг Bookmark-д хадгалах бол Ctrl+D

Таньд энэ мэдээ таалагдаж байвал Tweet, Like хийгээрэй.


Манай сайт танд таалагдаж байвал LIKE, Follow хийгээрэй. Танд баярлалаа.



Буцах | Хуудасны эхэнд | Хэвлэх  Хэвлэх |   Сэтгэгдэл нэмэх | Сэтгэгдэлийн журам | [ RSS хэрэглэх ]

« Ємнөх мэдээ Холбоотой мэдээ ( бусад ) Дараах мэдээ »
Д.Буянбал: Монголын төмөр нүүрснээс илүү үнэлэгдэнэ 2014-05-07 09:50
.............................................................
УИХ-ын чуулганы хуралдаан эхэллээ 2014-05-07 09:48
.............................................................
Хятад тоглоомуудыг хураажээ 2014-05-07 09:42
Эрүүл мэндийн даатгалын сангаас 2014 онд санхүүжилт олгохоор гэрээ байгуулсан хувийн эмнэлгүүд 2014-05-05 13:19
.............................................................
Эрүүл мэндийн салбарын зарим ажиллагсдад орон сууц хувьчлахыг зөвшөөрлөө 2014-05-04 11:24
.............................................................
Эрүүл мэнд, боловсролын салбарт Бангкок хоттой хамтарч ажиллана 2014-04-30 11:10
Татвар төлөгчдөд зориулсан ухаалаг гар утасны программтай болно 2014-05-07 10:04
.............................................................
ДЭМБ онц байдал зарлажээ 2014-05-07 10:13
.............................................................
Д.Эрдэнэбат гишүүн МАН-ынхны картыг сугалж “дэггүйтэв” 2014-05-07 10:15
Кевин Дурант улирлын үнэ цэнэтэй тоглогч боллоо (19:32)
Анжелина Жоли, Брэд Питт дахин хамтарч кинонд тоглоно (19:29)
Төрөөс боловсролын талаар баримтлах бодлогын төслийг хэлэлцэх асуудлыг долоо хоногоор хойшлууллаа (18:54)
Ашигт малтмалын хуулийг дэмжлээ (18:03)
Нийслэлийн хэмжээнд таван хэсэгт зам хаажээ (17:45)
НШГА-аас шүүхийн шийдвэрийг албадан гүйцэтгэж, Лениний музейг чөлөөллөө (17:07)
Энхтайваны өргөн чөлөөнд 25 мянган мод тарьжээ (17:03)
Бразилчууд цэнгэлдэх хүрээлэнгүүдээ амжиж ашиглалтад оруулах нь эргэлзээтэй байна (16:43)
Оршуулгын газрын хамгаалалтыг сайжруулах асуудлуудыг хэлэлцэнэ (16:19)
Ц.Оюунгэрэл сайд “хэрээ” биш (16:11)
Дэлхийн залуучуудын чуулган нээлтээ хийлээ (16:09)
Бурхан багшийн их дүйчин өдөр энэ сарын 14-нд тохионо (16:05)
Хороор “занималдагч” (15:55)
Ч.Баттуулын ялыг хэвээр үлдээлээ (15:51)
Зочид давамгайлсан хоёрдугаар шат (15:39)
Одесст 116 хүн амь үрэгдсэн гэжээ (15:36)
Даварсаар даварсаар Давгын оронд (15:32)
Л.Эрдэнэчимэг бүлгийн даргадаа хариуцлага тооцуулахыг хүсчээ (15:29)
Арьс ширний боловсруулах үйлдвэрийг 2016 онд ашиглалтанд оруулахаар төлөвлөжээ (15:27)
“Төрөөс хүмүүнлэгийн талаар баримтлах бодлого” сэдэвт нээлттэй хэлэлцүүлэг болов (14:11)
“Улаанбаатар-Марафон” олон улсын гүйлтийн тэмцээн ирэх сарын 07-нд болно (13:53)
Зөвхөн сайд нарын давхар дээлийг тайлмааргүй байна (13:51)
Тасганы овооноос МҮОНТВ рүү өгсдөг уулзварт явган зорчигчийн замыг гүйцээн тавих үүрэг өглөө (13:50)
Энэ сарын 9-нд цэрэг татлага эхэлнэ (13:34)
Хамгаалалтын зурваст зөрчил илрүүлжээ (13:30)
Чөлөөт бөхийн шинэчлэгдсэн чансаагаар манай бөхчүүд дээгүүр бичигджээ (13:15)
Жинхэнэ “Уолл стритийн чоно” Монголд ирнэ (12:15)
''Хатан туул'', ''МҮҮН'' хамтлагийнхан ДАШТ-д оролцох эрхээ өвөртөлжээ (12:07)
Өмнөговьчууд 3000 гаруй мод суулгав (11:55)
Төрийн өмчит компанийн ТУЗ-д хэн шургалдаг вэ (11:38)
Н.Алтанхуяг: Манай Засгийн газрын хувьд мөн ч их хусуулж, хуниуллаа (11:37)
Төрийн яамд агаарын бохирдлыг бууруулж чадах уу (11:21)
Машинтай болсноор өрхийн эмнэлгүүдийн чанар сайжрах уу (10:53)
Ц.Нямдорж: Н.Батбаярын үгээр явбал та нар сүйрнэ шүү (10:46)
Бондыг хянах бодлогын зөвлөл юу хийж байсан хэрэг вэ (10:21)
Хийморийн овооны хадаг яндрыг цэвэрлэнэ (10:17)
МИАТ дахин шинэ онгоцтой болно (10:17)
Тээврийн хэрэгслийн татвар хураалт энэ сарыг дуустал үргэлжилнэ (10:17)
Д.Эрдэнэбат гишүүн МАН-ынхны картыг сугалж “дэггүйтэв” (10:15)
ДЭМБ онц байдал зарлажээ (10:13)
Татвар төлөгчдөд зориулсан ухаалаг гар утасны программтай болно (10:04)
Сурталчилгаанаас болж хүн үхэх вий (09:57)
Д.Буянбал: Монголын төмөр нүүрснээс илүү үнэлэгдэнэ (09:50)
УИХ-ын чуулганы хуралдаан эхэллээ (09:48)
Хятад тоглоомуудыг хураажээ (09:42)
Будлиу Р.Бурмаа юу, мэдрэмжтэй Б.Мэдрээ юу? (09:38)
Өнөөдөр дараах газруудад цахилгааны хязгаарлалт хийнэ (09:33)
Соёмбот ууланд гарсан түймэр гадны нөлөөтэй байсан нь тогтоогджээ (09:32)
Ажилласан жил, нийгмийн даатгалын шимтгэл нөхөн тооцуулах иргэдийг ирэх сар хүртэл бүртгэнэ (09:29)
Канадын хөрөнгө оруулалтыг нэмэгдүүлэх чиглэлээр ажиллана (09:25)
LG-ийн ухаалаг гар утасны гол загварууд нь программ хангамжийн шинэчлэлтэй хамтаар KNOCK CODE™ функцийг хүлээн авна (09:18)
Цочир хүйтэрнэ (09:14)
Д.Эрдэнэтуул: Бид өдөрт 10 минут нар үздэг (09:09)
Нусаа гоожуулсан орос бакалтай жаалыг мундаг тамирчин болно гэж бодоогүй биз (08:59)
Д.Батмөнх: Эмийн бохир бизнесийг үндсээр нь таслан зогсооно (08:52)
Алдарт Г.Буяндоржид амьдралаа сүйтгүүлсэн хүмүүс (08:48)
Энэ жил 15 мянган өрхөд хүнсний талон олгожээ (08:44)
Ч.Хурц: Үндсэн хуульд оруулсан “Дордуулсан долоон заалт” төрийн дампуурлыг эхлүүлсэн (08:41)
Өнөөдөр болох үйл явдал (08:41)
BVO гэж бас юу вэ? (08:29)
Корнелус Гурлит 81 насандаа өөд боллоо (08:24)
Хууль бусаар мөнгө авдаг авто зогсоолуудыг хяналтандаа авъя (08:21)
Тайландын ерөнхий сайд хатагтай Инглик Шинаватра шүүхэд дуудагджээ (08:15)
Б.Бүлтэн:Манайд хяналтанд байсан нь үнэн (08:11)
Нохой жилтнээ аливаа үйлийг хийхэд эерэг сайн (07:50)
Банкууд дахь ам.долларын хадгаламж таван их наядад хүрчээ (07:49)
Улаанбаатарт 4-6 градус дулаан байна (07:48)


Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд olloo.mn хариуцлага хvлээхгvй болно.
ХХЗХ-ны журмын дагуу зvй зохисгvй зарим vг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зvйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хvндэтгэнэ vv. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдэлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдолыг 772-01100 утсаар хvлээн авна.

Сэтгэгдэл Нэмэх
Таны Нэр:

Cэтгэгдэл: бичсэн: тэмдэгт / нэмж бичих боломжтой: тэмдэгт





а 103.26.194.12, 2014-05-07 11:42:57
Яг үнэн. Би залуу хүн, тэхдээ л манай ТВ-үүд малчин зангаар ажлаа залгуулж байх шиг санагддаг. Ямар ч тогтоосон журам, ёс зүйн хэм хэмжээ, сэтгүүл зүй, тв-ийн техник технологийн ухагдхуунгүй санагддаг.

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


    Зочин 103.26.194.9, 2014-05-07 18:48:57
    Sanal beg bnaa suuliin yed bas yumiig baigaagaar n olj harj chaddag bolj bgad setguulchiddee bayarlalaa. Mon reklamni utga sanaanuud n ard tumniig ih doosh hiisen baidgiin sh d dandaa

    [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


112.72.13.91, 2014-05-07 12:46:10
Yum sonsoj baital chih dujirmuur charlaad ehelbel shuud suvagaa solidog. Reklam ch gesen duu ni nevtruulegteigee neg tuvshind baival hun suvagaa solihgui, nevtruulgiin neg heseg yum shig sonsood, baraagiin ni hudaldaj avah ni ihesne.

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


tv uzegch 103.11.193.163, 2014-05-07 16:01:54
buh uzegched ogtsom changa duugarhaar suvagaa solino duug ni bagasgadaggui yum reklamchidaa

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


zochin 182.160.41.37, 2014-05-07 16:21:36
Estoi unen shuu. Uunees bolj ger dotor bas bytshan heruul boldog geech. Duug ni ymar changa taviad baigaa ym be bolioch esvel untraa huuhed tsochichihloo geed l, esvel eoo eoo tsochichihloo zurh zurh geed l... Daralttai hund bol uneheer hetsuutei shuu dee. Uuniig neereen zohitsuulj boldoggui l ym baih daa. Barag l buh suvgaar tegj changa duugardag shuu dee

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


    Зочин 202.179.11.66, 2014-05-07 17:26:40
    Бас сувгууд хоорондын дууны түвшинг жигдэлж болдоггүй юм болов уу. Солихоор л өөр өөр, нэг аяарсгаж нэг чангалсаар байтал сүүлдээюм үзэх сонирхолгүй болчихдогийн

    [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Zochin 202.180.220.70, 2014-05-07 18:59:36
Reclam bol neg esnii hvchirhiilel shvv dee. Ouyn uhaaniig hvchirhiilj bgaa um shvv dee. Hvniig hvseegvi ved ne hvseegvi umiig ne zalhtal ne olon dahin bas gent gendvvlj gargah ne HVchirhiilel !!! Zasgiin gazar ene talaar arga hamjee awmaar um . Tegeed bas zowhon reklam garhaar l duu ne changarchihdal mash muuhai. Mongolchuudiin ouyn uhaaniig biznesiin buzar umaaraaa buzralhaa boliwol taarna.

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 202.70.46.200, 2014-05-07 20:06:18
Реклам гархаар зурагтаа унтраах эсвэл дууг нь намасгах гэж бөөн ажил телевизийг дэлбэлчиихмээр санагддаг

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]