Видео | Онигоо | Хуулийн сан | Англи хэл | Санал асуулга | Лого цуглуулга | Тоглоом | Вирусээс хамгаалах | iPad & iPhone | Танилцая | Дуу хөгжим | Эротик

 

   он   


Бусад : » АНУ-ын виз гэдэг чинь нэр нvvр, бизнесийн хэрэгсэл юм уу

2007-11-08 10:24:10 , Мэдээний дугаар: #75723

Би уг нь нас дээр гарсан, урд хойно, баруун зvvнгvй явсан, одоо тийшээ явчих юмсан гэдэг бодлоор бага хvн. Тэгвэл АНУ-ын иргэн, тэнд 12 жил оршин сууж тєвхнєсєн Єлзийн Аюурзана гэж эгэлгvй лут эмчээс урилга ирсэн юм.
Єнєє жил Єлзийн Аюурзаныг Монголд айлчлахад би сэтгvvлчийн хувьд уулзаад, богинохон хугацаанд амьдралын хэсгийг нь яриулж, “Монголын мэдээ” сонинд, “Тэнэмэл хvн” Америкийн иргэн болчихоод эргэж ирлээ гэсэн зурагтай ярилцлага гаргасан юм. Интернэтээр энэ ярилцлага цацагдаж, єргєн олны мэлмийд хvрчээ. АНУ-ын олон газраас Є.Аюурзанад захиа ирэн, та энэ адал явдлын амьдралаа ном болгооч гэж зєвлєсєн гэнэ. Тэр дунд энэ алдарт эмчээр эмчлvvлж эдгэрсэн, тэр битгий хэл хорт хавдраар євчлєєд эдгэрсэн хvмvvс захиа бичсэн гэсэн. Тэгээд, одоо жар гарч яваа энэ алдарт эмч маань надаар номоо бичvvлэх гэж, бvх зардлыг нь даагаад АНУ-д урьжээ. Би урилгыг хvлээн аваад гэр бvлийнхэн, vр хvvхэдтэйгээ зєвлєсний эцэст явъя гэж шийдсэн юм. Тэр хvн урилгадаа бэл бэнчин, хєрєнгє мєнгє, бvх зvйлээ албан ёсоор баталгаажуулан бичсэн байна билээ. Би ємнєє хоёр зорилго тавьсан.

Нэгдvгээрт, тэр алдарт эмчээр намтар тvvх, бvх зvйлийг нь яриулж, фото зургуудыг нь авчирч номондоо хавсаргах. Ойролцоогоор 25-30 хэвлэлийн хуудас номыг эх орондоо ирж бичээд, Улаанбаатарт монгол хэл дээр хэвлvvлэх. Дараа нь АНУ-д англи хэл дээх хэвлvvлнэ гэж бодсон юм. Хоёрдугаарт, АНУ-ын олон муж хотоор намайг аялуулж ардчилсан америкийн амьдрал байдалтай танилцуулна гэлээ. Би тэр бvхнээр сонины цуврал материал нийтэлж, дараа нь ном болгон хэвлvvлнэ гэж бодож байлаа. Би, ирж очихтойгоо нийлээд арван хэд хононо хэмээн билетээ захиалах гэж байв.
Намайг АНУ-ын визний ярилцлагад орохоос хэд хоногийн ємнє АНУ-аас тус улсад суугаа онц бєгєєд бvрэн эрхт элчин сайд Марк Минтон телевизээр ярихдаа, “Монголчуудад визний хоёр л зєрчил байдаг. Нэг нь материалаа буруу ташаа худал хуурмаг бvрдvvлдэг. Нєгєє нь явчихаад эргэж ирдэггvй хараар амьдраад байдаг. Ийм зєрчилгvй хэнийг ч болов явуулна. АНУ-д зорчиход саадгvй” гэж билээ. Энэ хоёр зєрчлийн аль нь ч надад байхгvй.

Хоёрдугаар vндэслэл нь, би чинь ардаа гэр бvл, vр хvvхэдтэй, ажил тєрєлтэй, хадан гэртээ очихоосоо єрсєн бvтээж туурвих асар их цаасан дунд суугаа хvн. Би ясаа тавих эх оронтой, цусаа булуулах газар нутагтай хvн. Тэгсэн, АНУ-ын Элчин сайдын яамны ярилцлага хийсэн тэр залуу надад ийм хариу єгсєн байх юм. “Визний ярилцлагын vед виз мэдvvлэгчийн ажил мэргэжил, гэр бvл болон нийгмийн байдал нь тухайн улсдаа буцаж ирэх гарцаагvй нєхцєл мєн эсэхийг харгалзан vздэг. Харин энэ удаагийн ярилцлагаар та АНУ-д зорчоод эх орондоо буцаж ирэх зайлшгvй шалтгаан бий гэдгээ батлан харуулж чадсангvй” гэжээ. Миний бєглєсєн анкет мэдvvлэг, албан газрын тодорхойлолт, хорооны албан бичиг бvгд байгаа. Тvvнд худлаа ганц ч vг єгvvлбэр байхгvй. Ардаа гэр бvл, vр хvvхдvvд, орон гэрээ vлдээчихсэн дал гарсан євгєнийг хаашаа тэнээд алга болчихно гэж бодоо вэ?!
АНУ-ын Элчин сайдын яаманд тvр саатах хугацаандаа сэтгэл эмзэглvvлсэн хэдэн зvйлийг сэтгvvлчийн нvдээр харснаа нуумааргvй байна.

Нэгдvгээрт, АНУ-ын виз гэдэг чинь дипломат ёсны арга хэмжээ гэхээсээ бизнесийн учир холбогдол нь давамгайлсан байна. Виз мэдvvлэгч хvн бvр 100 ам.доллар банкинд тушаадаг. Нэг єдєр 40 хvн орсноос зургаахан нь тэнцлээ гэсэн мэдээ чих дэлсэнэ билээ. 34 хvнийх нь мєнгє консулын хэлтэст зvгээр л орчихож байгаа. Тэр хоёр гуравхан цагийн хооронд 4000 ам.доллар буюу монголчуудаасаа 40 сая гаруй тєгрєг унагаачихаж байгаа юм. Ядуу монголчууд зєвхєн 100 ам.доллар тєдийгvй интернэт баталгаатай орчуулга 10 мянган тєгрєг, зураг 1500 тєгрєг гэхчлэн зєндєє шатаж байгаа. Энэ чинь ажил хийж байгаа монголчуудын дундаж нэг сарын цалин, тэтгэвэр авагчдын нэг сарын тэтгэврээс их мєнгє л дєє. Элчин сайд Марк Минтон, Монгол Америкийн хооронд визгvй зорчихыг эсэргvvцээд байдгийн гол нь энэ хураамжинд байдаг гэж хvмvvс ярьж байна билээ.

Хоёрдугаарт, “Америкийн виз гаргаж єгнє”, “Найдвартай гаргаж єгнє” гэсэн зарлал хэвлэл мэдээллийн хэрэгслэлээр байнга явж байдаг. Тэгээд явчихсан хvмvvс ч бий гэсэн яриа байгаа. Элчин сайдын яамны виз, тэгэх мєртлєє Америкийн виз гэдэг чинь хэн дуртай хvн гаргачихдаг зvйл биш байх. Тэгэхээр Элчин сайдын яамны дотор виз шаглагчид, их хэмжээний ашиг орлого ологчид, ашгаа хуваагчид байдаг юм биш байгаа гэсэн хардлага тєрж байлаа.

Гуравдугаарт, визний ярилцлага гэж маш нууц, хоёр хvний хооронд, тусгай єрєє тасалгаанд явагддаг зvйл байх гэж бодож байлаа. Гэтэл хvлээх танхимын дотор байгаа шилэн цонхны хоёр талаас чанга яригчаар ил тод ярилцах юм. Тэнд чинь дандаа хувь хvний нууцын асуудал яригдаж байгаа шvv дээ. Єнєє их хатуу хамгаалалт, нууцтай газарт маань монгол хvний хувийн нууц хамаагvй болж байна уу?

Дєрєвдvгээрт, зєвшєєрєєгvй тохиолдолд хариу єгдєг нэг л хэвлэмэл хуудас байна. Зєвшєєрєхгvй янз бvрийн тохиолдол байж болно л доо. Гэтэл, нэг л хэвлэмэл хуудсаар амыг нь тагладаг. Намайг гэхэд л “Та АНУ-д зорчоод эх орондоо буцаж ирэх зайлшгvй шалтгаан бий гэдгээ батлан харуулж чадсангvй” гэж байхав дээ. Надаас ямар ч зєрчил олсонгvй. Тэгээд нєгєєх монголчуудын ам тагладаг хэвлэмэл хуудсаараа хариу єгч байгаа нь энэ.
Монголчууд олон арван жил, дэлхийн ертєнцийг ганцхан цонхоор харсан хvмvvс. Ардчилал, зах зээлийн нийгмийн эрин vед хорвоотой танилцъя, олон улсын байдлыг нvдээр vзье, хаана сайхан амьдрал байна, тэнд амьдаръя гэсэн хvсэл эрмэлзлэлтэй болсон нь тvмэн зєв гэж боддог хvний нэг, би. Тэдэнд минь янз бvрийн хаалт боолт битгий байгаасай гэж боддог юм. Монгол тєрийн бодлого ч vvнд чиглэж байгаа нь нууц биш.

Саяхан Монгол Улсын Ерєнхийлєгч Н.Энхбаяр АНУ-д албан ёсны айлчлал хийж, тус улсын Ерєнхийлєгч Ж.Буштай уулзаж ярилцлаа. Уулзалт ярианы явцад монголчууд АНУ-д визгvй зорчих асуудлыг хєндєж ярилцсан байна. Энэ асуудал 2005 онд ч тавигдаж байсан. Хоёр орны Ерєнхийлєгч энэ тал дээр санал нийлээд, Ерєнхийлєгч Ж.Буш, Монголын иргэдийн АНУ-д зорчих визний шалгуурыг хєнгєвчлєх асуудлыг анхааралдаа авч судлахаа амлаад асуудлыг эерэгээр шийднэ гэдэгт итгэлтэй байна гэжээ. Ерєнхийлєгч Ж.Буш, яагаад хєнгєлєлт vзvvлж болохгvй байгаа шалтгааныг элчин сайд Марк Минтоноос тодруулахад тэрээр “Зуучилж байгаа компаниуд худал мэдээлэл єгдєг, иргэд анкетаа буруу бєглєдєг зэрэг бэрхшээл байдаг, бусад vзvvлэлтээр ч Монгол Улс хєнгєлєлт vзvvлэх орны шалгуур тєвшинд хvрэхгvй байна” гэжээ.
Эндээс та, визгvй зорчих буюу хєнгєлєлттэй зорчих асуудал ганцхан элчин сайд Марк Минтоны хориглолтонд байгаа гэдгийг ойлгож байгаа байх. Хоёр орны тєрийн бодлогод ямар нэг хориг саад байхгvй нь эндээс ойлгогдож байна.

Эрхэм ноён Марк Минтоноос би нэг зvйлийг асуумаар байна. “Та Монголын телевизээр ярихдаа хоёр гол шалгуур байгаа. Нэг нь бичиг баримтыг хуурамчаар vйлдэх. Нєгєє нь эргэж ирэхгvй байх явдал. Энэ хоёроос бусад нєхцєлд АНУ-ын виз чєлєєтэй” гэнэ билээ. Би энэ визний асуудлыг биеэрээ vзлээ. Над бичиг баримтын ямар ч зєрчил байгаагvй. АНУ-д vлдэх ч ямар нэг шалтгаан, сонирхол байхгvй. Тэр бvхнээ би бичиг баримтад тусгасан, ярилцлага дээр ч хэлсэн. Гэтэл зєвшєєрсєнгvй. Таныг телевизээр худлаа ярьсан, монголчуудын толгой эргvvлсэн, олон хvний анхаарал татаж мєнгийг нь авах гэсэн бодлого байжээ хэмээн vзэхээс єєр аргагvй болоод байна. Миний адил олон зуун хvн, ийм нэг загварын хэвлэмэл хариу аваад харамсч суугаа нь мэдээж. Визний бичиг баримтын зарим зєрчил, гадаад улс оронд очоод хараар амьдрах цєєн тохиолдол бол ядуу Монгол байтугай аль ч улс оронд байдаг асуудал. Хугацаа жаахан хэтэрчихээрээ буцаж ирж очиж болохоо байна гэж айгаад, тэндээ хоног тєєрvvлж байдаг хvмvvс ч бий гэсэн. Миний бодлоор бол Монгол АНУ-ын хооронд ийм хатуу цензур, vл итгэлзэл, ялгаварлан гадуурхах явдал баймааргvй л санагддаг.
Ямартай ч би энэ хэвлэгдсэн материалаа интернэтээр дэлхийд хvргэнэ. Ядарсан ард тvмнийхээ ємнєєс энэ бvх асуудлыг ГХЯ-аараа дамжуулан АНУ-ын ерєнхийлєгч Ж.Буш, тєрийн нарийн бичгийн дарга К.Райс нарт хvргэнэ гэдгээ амлаж байна.

Монгол Улсын соёлын гавъяат зvтгэлтэн, Олон улсын сэтгvvлч Галсангийн ЖАМЬЯН

Дугаар 264/2712/


URL:
Энэ мэдээг Bookmark-д хадгалах бол Ctrl+D

Таньд энэ мэдээ таалагдаж байвал Tweet, Like хийгээрэй.


Манай сайт танд таалагдаж байвал LIKE, Follow хийгээрэй. Танд баярлалаа.



Буцах | Хуудасны эхэнд | Хэвлэх  Хэвлэх |   Сэтгэгдэл нэмэх | Сэтгэгдэлийн журам | [ RSS хэрэглэх ]

« Ємнөх мэдээ Холбоотой мэдээ Дараах мэдээ »
Кевин Дурант улирлын үнэ цэнэтэй тоглогч боллоо 2014-05-07 19:32
.............................................................
Анжелина Жоли, Брэд Питт дахин хамтарч кинонд тоглоно 2014-05-07 19:29
.............................................................
Төрөөс боловсролын талаар баримтлах бодлогын төслийг хэлэлцэх асуудлыг долоо хоногоор хойшлууллаа 2014-05-07 18:54
Оллоо Аяллын Хєтєч 2 єєр сонголттой болж, vнэ нь ч хямдарлаа 2010-07-14 17:56
.............................................................
Санамж 2010-09-16 10:28
.............................................................
Эрэн сурвалжилж байна 2010-09-16 12:58
Кевин Дурант улирлын үнэ цэнэтэй тоглогч боллоо (19:32)
Анжелина Жоли, Брэд Питт дахин хамтарч кинонд тоглоно (19:29)
Төрөөс боловсролын талаар баримтлах бодлогын төслийг хэлэлцэх асуудлыг долоо хоногоор хойшлууллаа (18:54)
Ашигт малтмалын хуулийг дэмжлээ (18:03)
Нийслэлийн хэмжээнд таван хэсэгт зам хаажээ (17:45)
НШГА-аас шүүхийн шийдвэрийг албадан гүйцэтгэж, Лениний музейг чөлөөллөө (17:07)
Энхтайваны өргөн чөлөөнд 25 мянган мод тарьжээ (17:03)
Бразилчууд цэнгэлдэх хүрээлэнгүүдээ амжиж ашиглалтад оруулах нь эргэлзээтэй байна (16:43)
Оршуулгын газрын хамгаалалтыг сайжруулах асуудлуудыг хэлэлцэнэ (16:19)
Ц.Оюунгэрэл сайд “хэрээ” биш (16:11)
Дэлхийн залуучуудын чуулган нээлтээ хийлээ (16:09)
Бурхан багшийн их дүйчин өдөр энэ сарын 14-нд тохионо (16:05)
Хороор “занималдагч” (15:55)
Ч.Баттуулын ялыг хэвээр үлдээлээ (15:51)
Зочид давамгайлсан хоёрдугаар шат (15:39)
Одесст 116 хүн амь үрэгдсэн гэжээ (15:36)
Даварсаар даварсаар Давгын оронд (15:32)
Л.Эрдэнэчимэг бүлгийн даргадаа хариуцлага тооцуулахыг хүсчээ (15:29)
Арьс ширний боловсруулах үйлдвэрийг 2016 онд ашиглалтанд оруулахаар төлөвлөжээ (15:27)
“Төрөөс хүмүүнлэгийн талаар баримтлах бодлого” сэдэвт нээлттэй хэлэлцүүлэг болов (14:11)
“Улаанбаатар-Марафон” олон улсын гүйлтийн тэмцээн ирэх сарын 07-нд болно (13:53)
Зөвхөн сайд нарын давхар дээлийг тайлмааргүй байна (13:51)
Тасганы овооноос МҮОНТВ рүү өгсдөг уулзварт явган зорчигчийн замыг гүйцээн тавих үүрэг өглөө (13:50)
Энэ сарын 9-нд цэрэг татлага эхэлнэ (13:34)
Хамгаалалтын зурваст зөрчил илрүүлжээ (13:30)
Чөлөөт бөхийн шинэчлэгдсэн чансаагаар манай бөхчүүд дээгүүр бичигджээ (13:15)
Жинхэнэ “Уолл стритийн чоно” Монголд ирнэ (12:15)
''Хатан туул'', ''МҮҮН'' хамтлагийнхан ДАШТ-д оролцох эрхээ өвөртөлжээ (12:07)
Өмнөговьчууд 3000 гаруй мод суулгав (11:55)
Төрийн өмчит компанийн ТУЗ-д хэн шургалдаг вэ (11:38)
Н.Алтанхуяг: Манай Засгийн газрын хувьд мөн ч их хусуулж, хуниуллаа (11:37)
Төрийн яамд агаарын бохирдлыг бууруулж чадах уу (11:21)
Машинтай болсноор өрхийн эмнэлгүүдийн чанар сайжрах уу (10:53)
Ц.Нямдорж: Н.Батбаярын үгээр явбал та нар сүйрнэ шүү (10:46)
Бондыг хянах бодлогын зөвлөл юу хийж байсан хэрэг вэ (10:21)
Хийморийн овооны хадаг яндрыг цэвэрлэнэ (10:17)
МИАТ дахин шинэ онгоцтой болно (10:17)
Тээврийн хэрэгслийн татвар хураалт энэ сарыг дуустал үргэлжилнэ (10:17)
Д.Эрдэнэбат гишүүн МАН-ынхны картыг сугалж “дэггүйтэв” (10:15)
ДЭМБ онц байдал зарлажээ (10:13)
Татвар төлөгчдөд зориулсан ухаалаг гар утасны программтай болно (10:04)
Сурталчилгаанаас болж хүн үхэх вий (09:57)
Д.Буянбал: Монголын төмөр нүүрснээс илүү үнэлэгдэнэ (09:50)
УИХ-ын чуулганы хуралдаан эхэллээ (09:48)
Хятад тоглоомуудыг хураажээ (09:42)
Будлиу Р.Бурмаа юу, мэдрэмжтэй Б.Мэдрээ юу? (09:38)
Өнөөдөр дараах газруудад цахилгааны хязгаарлалт хийнэ (09:33)
Соёмбот ууланд гарсан түймэр гадны нөлөөтэй байсан нь тогтоогджээ (09:32)
Ажилласан жил, нийгмийн даатгалын шимтгэл нөхөн тооцуулах иргэдийг ирэх сар хүртэл бүртгэнэ (09:29)
Канадын хөрөнгө оруулалтыг нэмэгдүүлэх чиглэлээр ажиллана (09:25)
LG-ийн ухаалаг гар утасны гол загварууд нь программ хангамжийн шинэчлэлтэй хамтаар KNOCK CODE™ функцийг хүлээн авна (09:18)
Цочир хүйтэрнэ (09:14)
Д.Эрдэнэтуул: Бид өдөрт 10 минут нар үздэг (09:09)
Нусаа гоожуулсан орос бакалтай жаалыг мундаг тамирчин болно гэж бодоогүй биз (08:59)
Д.Батмөнх: Эмийн бохир бизнесийг үндсээр нь таслан зогсооно (08:52)
Алдарт Г.Буяндоржид амьдралаа сүйтгүүлсэн хүмүүс (08:48)
Энэ жил 15 мянган өрхөд хүнсний талон олгожээ (08:44)
Ч.Хурц: Үндсэн хуульд оруулсан “Дордуулсан долоон заалт” төрийн дампуурлыг эхлүүлсэн (08:41)
Өнөөдөр болох үйл явдал (08:41)
BVO гэж бас юу вэ? (08:29)
Корнелус Гурлит 81 насандаа өөд боллоо (08:24)
Хууль бусаар мөнгө авдаг авто зогсоолуудыг хяналтандаа авъя (08:21)
Тайландын ерөнхий сайд хатагтай Инглик Шинаватра шүүхэд дуудагджээ (08:15)
Б.Бүлтэн:Манайд хяналтанд байсан нь үнэн (08:11)
Нохой жилтнээ аливаа үйлийг хийхэд эерэг сайн (07:50)
Банкууд дахь ам.долларын хадгаламж таван их наядад хүрчээ (07:49)
Улаанбаатарт 4-6 градус дулаан байна (07:48)


Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд olloo.mn хариуцлага хvлээхгvй болно.
ХХЗХ-ны журмын дагуу зvй зохисгvй зарим vг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зvйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хvндэтгэнэ vv. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдэлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдолыг 772-01100 утсаар хvлээн авна.

Сэтгэгдэл Нэмэх
Таны Нэр:

Cэтгэгдэл: бичсэн: тэмдэгт / нэмж бичих боломжтой: тэмдэгт





Зочин 202.170.65.50, 2007-11-08 10:38:05
USA bol baga yadruu ornuudad denduu deerelhuu. Irak-s Mongol tserguudee tatya.Ayagui bol USA-n tald bgaa geed Arabuud eh orond maani terrorist ajillagaa yavuulj bid l hohirch uldeh vii dee Mongolchuudaa.

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


    Зочин 202.179.21.1, 2007-11-08 10:46:01
    Mash unen US-d manai buh hun ochij chadahgui shd, yavj chadah hedhen hun l bgaa shd, visa-g hatuu changa ogch bgaa tul humuus harlaad bgaa um, ternees bish mgl-chuud eh orondoo hairtai butsaj ireh magadlaltai humuus shd. VISA hongolohgui bol IRAK-s tseregee tataj avsan ni deer. manaihaas busad ulsuudad /irakt tseregee oruulsan/ hongololt uzuulj bgaa gesen shd.

    [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


      Зочин 202.180.216.19, 2007-11-08 11:11:01
      Ene byalduuch tur zasgiixan l irakaas mungu tsoxix gej tsereg mereg gej baixgaa yum l daa. Er ni USA bol xog sht ee. novshiin oron. Sayxan l mongol oxin maani aluulchlaa tiishee byy zygle byy tsarai alda minii ard tymeen.

      [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


      Зочин 202.170.94.26, 2007-11-08 11:23:55
      Ингэж сvржигнэдэг мєртлєє жинхэнэ террористуудаа чєлєєтэй л явуулдаг байхгvй юv. Хохь чинь бємбєгдvvлж, алуулж хядуулж байхдаа таарсан новшнууд.

      [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


    Зочин 202.179.11.19, 2007-11-08 11:44:31
    Fuck you. Teriig mederde? Fuck yoi

    [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


      Зочин 202.131.245.34, 2007-11-08 13:15:55
      Za yahav dee. Tsumuuruu 100 dollaroor USA chuudiig harj yzii l dee. Ediin zasag ni unaad UAS elchin ajilchdiinhaa tsaling tavij chadahgyi sandarch l bna shyy dee. Mongolchuud bid l USA -iin ah dyy nartaaodoo tuslakhgyi bol hezee tuslakh be. Yadarch yabhad ni nuhriin chamriig taniulii. Manton huurhii setgeleeree olon VIZ darna geseen. Hyleej l baiya l daa. Tsaadah chini aimaar setgeleeree bolokhooroo bidniig bolood ireedyid turuh hyyhdyydtei ni hamt 3 sayaulang ni USA yzyylne ej baina lee. Hudlaa gevel Bushees asuugaarai. Nadad tegj helj bna lee. Tsaadah chini za gevel eo gehgyi. Jaakhan tesiildee elchingiin ajilchid tsalingaa tsagtaa avdag bolbol ynegyi VIZ ugnu geseen.

      [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


      Зочин 202.170.94.90, 2007-11-08 13:35:18
      Nastai khunii khusel mereedel ni buteeguid ih kharamsaj baina. Tand zaluuchuud maani tuslah baihaa. Odoo chin internet, medeelliin yanz buriin heregsel ovoo hegjsen shuu dee. Bi mongol zaluust ene buural evgend tuslaach gej urialj baina. Bas tednii tuhai tanii bichsen zuiltei sanal neg baina. Gevch bid tuuniig daanch eerchlej chadahgui dee.

      [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


        Зочин 202.5.195.24, 2007-11-08 14:02:34
        ene setguulchiin bichsentei sanal neg bn. ene bol bisiness, viz garaagui tohildold tulsun tulburiin 20-30 huviig suutgaad erguulj ugdug bh juram gargamar bnaa. neeree l dotor ni ajilladag humuus bdag bhaa, solongosiin elchin konsul ch yalgaagui yag adilhan bas l mungu luivardaj avch bgaa hsdee. mun l gadaad ruu yavj uzeh sonirholtoi humuusees uchnuun mungu avaad tanii ergen ireh batalgaa alga bn gej amiig ni tagladag ene bol mongold garch bgaa emgenelt hereg yumaa. jishee solongosiin elchind 7 hongot dor hayaj 400 hun orloo gej bodoy getel ter humuuses zuvhun 100 hund viz olgov gesen harui uguud uldsen 300 hunii 30$ elchingiin orlogo bolood uldej bgaa yumdaa ene bol tsever luivar shuudee. Jamiyan gui tand amjilt husie ta mahs zuv zuite sanaa gargasan bn gehdee l aman deeree mongolchuud ih yaridag bolovch bugdeeree niileed temtsej chadahgui bgaa shuudee.

        [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


      Зочин 202.179.25.66, 2007-11-08 14:33:06
      manaihaan uls ornoo hugjuulyeeee!!!!!!!!! tegvel ayandaa l ter gadaadiin baasnuud uursduu doligonood l irne shd. ulsaa yadaj Asia-iin dundaj hugjiltei oron bolgoh heregtei. tegvel ene usa-iin esreg yum yarij boloh yum. odoo bol manai oron usa-iin huvid yu ch bish shd. Mongoltoi Mongolgui usa baij l bna. tiim bolhoor dor burnee hicheeh heregtei. deer helsenchlen zaaval usa bish uur busad oronruu yavj bolovsrol ezemshij bolno shd. bas ajil hiij ch bolno. ter usa chini bolovsroliin togtoltsoo ni l sain bolhoos busdaar shaal novshiin gazar shd. yaduuchuudtai, arhichidtai, deeremchin, hulgaich, yanhan, gomo, yargachin, har tamhi geed l yurtuntsiin hamag l buzar bulai buhen bgaa oron. yur ni tegeed usa bol muuhai deerengui uzeltei lalaruud shd. harin ch bid chini gazar nutagtai, aguu tuuhtei, uuriin gesen hel soyoltoi. ter usa chini baahan ulsaas niilsen yusun shidiin sheesnuud l bgaa shd. joohon dotroo bodoltoi muu sanaatai amidaryaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


        Зочин 202.131.227.19, 2007-11-08 17:50:07
        Ene bol jinhene luivar. Japani elchin saidiin yam zovhon viza garsan tohioldoldold l 30$ avdag bogood garaagui bol yamar ch mongo avdaggui. Yadahdaa luivardmaar baigaa bol uilchilseniihee toloo 30$ avaad busdiig ni erguulj ogoh heregtei. Amerikchuudaa Japanuudaas sur. Huntei hun yosoor ni harits

        [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


        Зочин 202.131.227.19, 2007-11-08 17:51:51
        Ene bol jinhene luivar. Japani elchin saidiin yam zovhon viza garsan tohioldoldold l 30$ avdag bogood garaagui bol yamar ch mongo avdaggui. Yadahdaa luivardmaar baigaa bol uilchilseniihee toloo 30$ avaad busdiig ni erguulj ogoh heregtei. Amerikchuudaa Japanuudaas sur. Huntei hun yosoor ni harits

        [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


        Зочин 202.55.177.29, 2007-11-08 17:53:51
        SONSOTSGOO!!!! ENE BOL IH GYRNII DARANGUILAH BODLOGO. MYYSAIN USA-NUUD UY UM BE. YGAASA YNDES YGSAA, TUUH SOYOL GEJ BHGUI HOLIMOG SHEESNUUD SHUU DEE... XA XA XA. FUCKING BUSH! SADDAM, LADEN MANDTYGAI!! ED NAR MUU CH GESEN YNDES YGSAANIHAA TULUU TEMTSEGCHID UM. ED BOL YNENDEE SHEESNUUD SHDEEE!! OORSNOO BOLHOOR DYRTAI TSAGTAA MONGOLOOR NEG TENEMELDEEL YAVJ BDAG BIZDEE, YAMAR CH ZORILGOTOI YAVJ BDAG UM. YADAJ BHAD YYRGEVCH UURTSEN, GACHIN TSARAI MYYTAIIGIINEEE, HE HE HE. MYYSAI YHDELUUD. HELEH CH MYY YG OLDOHGUI NI。ER NI ALI CH ORNII MYYSAIN TENEMELUUD 7 UULIIN TSAAGUUR DALD OR! !

        [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


          Зочин 202.72.241.225, 2007-11-08 23:53:45
          Novshiin USA-chuudiig sar buriin 11 nd bumbugduj baival taarna.Tegeed irheer vun busdiig deerelheh.Ben Ladnii tumen zuv

          [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


            Зочин 24.136.0.37, 2007-11-09 00:31:02
            BID NAR YADUU BNA USA GARAH NI ZOV TEDNII BUH YUMIIG NI HEREGTEI ZUILUUDIIG NI surch avaad EH ORNOO hogjuulii

            [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


              Зочин 78.54.230.147, 2007-11-09 01:56:41
              nadad usa -yavah olon bolomj baidag. bi bol tiishee zuglehiig husdeggui. europe-doo baihad iluu deer gej boddog yum. manai mongolchuud uls ornoo hugjuuleh l ih heregtei, gadaad garch tednii har bor ajil hiij amidrah chini tiim saihan yum bish dee. tegsnii orond bol uuriinhuu eh orondoo shiniig sedej, buteej, hudulmurluj amidramaar baigaa yumaa.

              [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


              Зочин 76.173.56.167, 2007-11-09 01:59:23
              100$ yu yum be ene bol Elchind chuhal bish l bh. Visand undur shalguur tavij bdagt Amerikchuud uursduu durtai bdag.Yalanguya from Asian countries humuusiig hundlj uzdeg neg tal bii. Tegeed ch shine elchin ireed neg heseg changardag heseg hugatsaanii daraa gaigui bno doo.

              [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 202.70.42.50, 2007-11-08 10:45:11
** Mongol hun yagaad USA-d yavj bolohgui gej, uneheer tsaanaasaa ogohgui gej bgaa bol ter olon huniig odor bur huleej avaad yah yum be. Shuudhan DARGA nart, esvel Ariin haalgatai, avilgach nart ogno geed, busad humuust ogohgui ee geed zaachihval hen hendee amar yum bishuu. Elchingiin ene oilgomjgui baidlaas bolj hechneen ger bul salj bna, heden huuhed onchirch hotsorch bna, ** Yadaj hunii 100$ avaad yariltslaga avch bgaa bol hariutslagatai baimaar bna. Zarim hunii barimtiig zugeer neg harsan bolood butsaagaad ogdog. Konsul ajlaa hiihgui bna gesen ug biz de. Bid ch tegeed ter bolgond ni amaa tagluulaad butsaj baidag, ** Huuramch yum bol bas yahav, chin uneneeree orj bgaa humuus hohiroltoi bas gutamshigtai bna. USA-d nohoinii erhiig hurtel yaridag. Getel mgl yagaad ingej yalgavartai handdag yum be. Bid oorsnoo l yavahgui bol ter deed darga nart heleed tusiig olno gej baihgui. Zugeer neg ochood uulzsan bolno, tegeed l ter... ** Yarij helj temtseh heregtei. USA-s mgl zorchihod 60$ baidag, Getel bid 100$ tolood yadaj heden asuultand hariu avch boloh uu ugui yu, Ooriin nutag deeree ingej doromjluulj yavah gej de, Mongol ahan duus mine

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


    Зочин 202.131.228.196, 2007-11-08 10:56:33
    USA bol ardchilsan oron bish, turemgiilegch, daranguilagch oron shte, tiishee buu zugel MONGOLCHUUDAA, mash ih yalgavarlan gaduurhadag TED

    [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


    Зочин 122.254.127.66, 2007-11-08 11:08:03
    Mongolchuudiig shulah, mungu oloh gesen l gol zorilgo ni shuu dee

    [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


    Зочин 202.131.227.189, 2007-11-08 11:13:49
    Амеркуудыг єєрсдийг нь Монголд ирэх гэхэд нь визний ярилцлага гэж 2000 доллар аваад ( сарын дундаж цалин, ядуу айлын) яг адилхан юм асуугаад ( олон хїний хажууд) уучлаарай та худлаа хэлсэн байна, Монголд очоод тэндээ шингэх магадлал єндєр байна гээд буцаачих. Тэхээр хїний эрх мэрх гээд бєєн юм болоод шїїх мїїх болохоор уучлаарай танай элчин манай иргэдийг яг ингэдэг гээл хэлчих. Тэгвэл Амеркууд уурлаад, Монголд байгаа элчингийн бусармаг їйл ажиллагааг болиулаачээ гэж засагтаа шаардахаар нэг юм болох вий. Даан ч Монголын усан тэнэг, зусарч дарга нар чадахгїй л дээ. АНУ-ын элчин АРАЙ ХЭТЭРЧ БАЙНА. 100 ногоон бол АНУ даа ч их мєнгє. Ярилцлага авна 100 доллар тєл гэвэл татаад уначихна. Тэгээд ч арьсны їзэл, бусдыг дорд їзэх нь аймаар. Юуны чинь ардчилал. Євгєн ах та тэнд очоод дэмий дээ. Гэхдээ яахав суусан цэцнээс явсан тэнэг гэж.....

    [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


      Зочин 202.179.21.1, 2007-11-08 14:32:05
      CHINII SANAA MASH ZOV SANAA BAINA DAANCH MUUSAIN HULGAICHINGUUD TEGEHGUI L DEE OORSDIINHOO VISA-G GARGUULAH GEED HODOLJ OGOHGUI L DEE| MUUSAIN MAHNAM, ArdNAm geh met toriin erhiig atgaj bgaa humuus

      [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 202.55.191.2, 2007-11-08 11:09:11
usa yabahaa bolie oo

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


    Зочин 202.72.243.66, 2007-11-08 12:06:27
    Usa dorh ni Europe hamaagui deer yum baina lee. Huniig halamjlah, niigmiin tal deeree Usa Europe-iin haana ch hurehgui. Europe yavsan ni hamaagui deer. Muu teneg Mark Minton-iig ene USA-iin zasgiin gazar heveer bailgaj baigaa tsagt ene durem juram deerelhuu baidal oorchlogdohgui.

    [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 202.170.65.50, 2007-11-08 11:18:48
Naad muu Mark Minton chini yu yum? novsh chini. Bid yamar heden zuun myanga sayaraa shavaad ochchih Hyataduud bish dee. Garlaa garlaa geed ihenh ni butsaad Mgl-doo ergej irne shuu de. Mongolchuudiig denduu doromjilj bna shuu dee, naad elchingiin durak hulgaich nar chini, 2 ornii hariltsaand sev suulgaj bui tul Mintoniig erguuleed nutagt ni butsaah heregtei, MGL-s zailuul , zail novshoo!

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 202.72.242.158, 2007-11-08 11:41:50
Unen zuv zorigtoi bichsen G.Jamyen Tanid ih Bayarlalaa. Bi ch bas elchingiin yariltslagand orson. Haramsaltai ni ergen irekh batalgaatai urid umnu ni olon orond yavsan nadad, bukh yum uneneeree baikhad visa olgoogui yum. Hervee uldekh l baisan bol urid umnu ni yavsan undur hugjiltei orondoo uldene shuu dee. Konsuliin ajiltan ni burduulsan materialiig sain unshij tanilstdaggui yum baina gesen dugnelted hursen shuu. Mun turiin alban haagchdad juulchlaliin visa nii haalga munhiin haalttai yum baina lee.Irgen irekh batalgaa bailaa ch tsalin maani baga uchir Ta yaduu ulsiin yaduu geed l. Er ni Discrimination ihtei gazar shuu dee Mongold suugaa USA elchin saidiin yam gedeg chin gesen dugnelted hursen shuu.

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 202.72.242.158, 2007-11-08 11:43:24
Unen zuv zorigtoi bichsen G.Jamyen Tanid ih Bayarlalaa. Bi ch bas elchingiin yariltslagand orson. Haramsaltai ni ergen irekh batalgaatai urid umnu ni olon orond yavsan nadad, bukh yum uneneeree baikhad visa olgoogui yum. Hervee uldekh l baisan bol urid umnu ni yavsan undur hugjiltei orondoo uldene shuu dee. Konsuliin ajiltan ni burduulsan materialiig sain unshij tanilstdaggui yum baina gesen dugnelted hursen shuu. Mun turiin alban haagchdad juulchlaliin visa nii haalga munhiin haalttai yum baina lee.Irgen irekh batalgaa bailaa ch tsalin maani baga uchir Ta yaduu ulsiin yaduu geed l. Er ni Discrimination ihtei gazar shuu dee Mongold suugaa USA elchin saidiin yam gedeg chin gesen dugnelted hursen shuu.

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 202.72.240.136, 2007-11-08 11:43:34
"Дасгалжуулагч Д.Банди: -Маш их гомдож байна. АНУ-ын консулд гомдож байгаа. Би тэнд очсон бол шавь маань алтан медаль авах байсан юм. Мєнгє биш алт шvv. Би эндээс мессэжээр байнга зєвлєгєє єгч байсан л даа. Гэвч хажууд нь байгаагvй болохоор харамсалтай байлаа. Э.Бадар-Ууган ємнє нь оросуудыг зєндєє ялж байсан. Гэтэл энэ удаад шvvгч манайханд оноо єгєхдєє харамласан. Ямар ч vндэслэлгvй торгууль єгсєн нь vнэн. Хэрэв би єєрєє тэнд байсан бол ийм байдал vvсэхгvй л байсан байх. Яагаад монгол хvн дэлхийн аварга болж болдоггvй юм бэ.

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


    Зочин 122.201.16.21, 2007-11-08 12:07:19
    altan medaliin tuluu chin setgelees ursultuh baisan bol, bagstai, bagsgui altan medal avah l baisaan. Setgeliin tenheegui bol uun altan medal be

    [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 220.248.10.251, 2007-11-08 11:44:37
Minii bodol; Mongoliin bichig barimt huuramch baih magadlal ondor bdag bh l daa. neg alan hyadagch mongoliin irgen geed visa avah bol denduu amarhan. teheer jinhene mongoluu hulhi mongoluu gej bodoj bsnaas zugeer l ogohgui bsan ni deer gej boddog biz. heleh gesen gol sanaa bol; Nambar guia huuheddee ulsiin mongiig heregtei yumand ni zartsuulj surga !

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 202.72.242.158, 2007-11-08 11:45:32
Unen zuv zorigtoi bichsen G.Jamyen Tanid ih Bayarlalaa. Bi ch bas elchingiin yariltslagand orson. Haramsaltai ni ergen irekh batalgaatai urid umnu ni olon orond yavsan nadad, bukh yum uneneeree baikhad visa olgoogui yum. Hervee uldekh l baisan bol urid umnu ni yavsan undur hugjiltei orondoo uldene shuu dee. Konsuliin ajiltan ni burduulsan materialiig sain unshij tanilstdaggui yum baina gesen dugnelted hursen shuu. Mun turiin alban haagchdad juulchlaliin visa nii haalga munhiin haalttai yum baina lee.Irgen irekh batalgaa bailaa ch tsalin maani baga uchir Ta yaduu ulsiin yaduu geed l. Er ni Discrimination ihtei gazar shuu dee Mongold suugaa USA elchin saidiin yam gedeg chin gesen dugnelted hursen shuu.

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


    Зочин 202.131.0.22, 2007-11-08 12:07:55
    Ингэж сvржигнэдэг мєртлєє жинхэнэ террористуудаа чєлєєтэй л явуулдаг байхгvй юv. Хохь чинь бємбєгдvvлж, алуулж хядуулж байхдаа таарсан новшнууд. Bushtaigaa adilhan sarmagchinguud.

    [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


      Зочин 202.179.20.7, 2007-11-08 12:29:23
      Yer ta nar uher Mongolchuud uhsen ee hiij ter USA ruu zutgeed baigaa yum ter chin uu yum divaajin umuu haashaa yum uuriin dotood setgeldee siakhan baij chadahgui bl haana ch ochson yalgaagui shuudee uursduu l uhen hatan USa yavna gej zutgeed ter elchingiin humuusiig davruulaa biz dee ter elchingiin zuv yer ta nariin Uher Mongolchuudad zaaval visa uguh albatai umuu Yurunhiilugchid chin ch uguhgui baisan USA uugaaraa hohiroh yum hehehehehe hahahahaah

      [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


        Зочин 75.52.122.26, 2007-11-08 14:30:15
        yag zuv ingej haraan haraan visa meduulj baihaar , visa meduuleheee l bolihgui yu

        [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


        Зочин 75.52.122.26, 2007-11-08 14:30:24
        yag zuv ingej haraan haraan visa meduulj baihaar , visa meduuleheee l bolihgui yu

        [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


      Зочин 202.179.21.226, 2007-11-08 13:40:06
      Uneheer sain bichjee.Boldogson bol ter counsultai neg eh heleeree tsets bulaaldahsan. ug toohgui bol hemh zodood Mongoloos hooh yumsa. Gomo ch yum omn ni ajiilaj baisan gee biz dee. ene USA elchingiin consulaar. Ene shar tolgoitud deerelhuu davarsan novshuud, 60 garsan emgend hurtel yamarch shaltgaangui visa ogoogui bainlee. 2 orood baihad. ha ha. Amerikiin Terminal gej kino Tom Henks togloson.Tend yag Amerikiin huiten deerelhuu hiimel albarhuu torh gardag unen zevuun. odoo bodood baihad Ben Laden yaagaad muu hun gej. Uneheer tom ornii deerelhuu zang eserguutsej baigaa bolohoos amerikiin jiriin irgeniig eserguutseegui. ter humuus yag iim huiten albarhuu deerelhuu erh buhii humuusiin gargasan uildliin zoios boslon yum daas huu dee 9.11 g sanahad. Bi USA g divaajin gej helehgui gehdee neg ochij uzeed ireh yumsan gej boddog.Nadad ter visa ni oldohgui baih gedeg bolgoomjlol baidag. hairan 100$ huuheddee nom devter, gutal avch ogoh mongo min shuu dee. USA-d Amerikan domination gej balai yum baidag gesen. tiim gazar bi udaan tesne gej uu. end baigaa heden hesuulchin amerikuudiig bi ajil hergiin and nohriin shugamaar hanatlaa daramtlahiig husdeg bolson. yaagad gevel ednii deerelhuu davarsan, zalitai umhii zan uneheer taalgdahgui baigaa.BI olon jil gadaaduudtai, yalangya amerik humuustie ajiilaj baina. denduu uzen yadnaar uls. hujaa nariin daraa l orno. udahgui omno ni ch garch magad.Yagaad yamarch tailbarguigeer mongolchuudiin mongiig USA elchingiinhen deeremdene ve

      [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 122.201.16.21, 2007-11-08 11:51:01
yur n zuvhun USA giin elchin ch bish l dee, end baigaa buh elchingiinhan tegj haritsdag. Neg yumiig ajiglaarai ta nar min, haa ch yavsan, ted uursdiin irgediig ikh hundetgedeg, tuslahiig hicheedeg yum. Manai Mongolchuudiin neg tugeemel zan n bie biees nuuree buuraldag. ene handlag n jiriin humuusiin dund tudiigui, bas deer albani humuus, gazariin dund ikh il haragddag shuu. Manaihan bie bie tusalj demjij, zuvlulguu uguh zergeer tusalval haana haana ch ach tustai, huni nudend ch saihan haaagdag. Elchingiihan duraar avirch zagnaad baidag chanar n bidni zarim dugatliig bas ashiglaz bui zaa. Ikh deerengui zan gargaz baigaa n ilt baigaag nuuh yun, yalanguya USA, Germany, Korea, japan, Russia, Great britain, uur orond manai ulsad haamaarch baigaa Canada g.m oron baigaa daa. Gadaad olonoor zorchi huseltei baigaa n bas maanai orni zasgiin gazriin chadvargui corruptiontai holbootoi. Uls oron saihan, unech shudarga, zarchimcghtai, amidrakh nuhvhul saihan baival hen ter muu gadaad ruu yavj yuilee uzehiig zorih ve dee. iimees gadaadiin uls humuusiig bus hariin zarimdaa uursdiin tolgoi deer garch bui darga said nariig bas saalam muultsgaaya.

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 202.72.242.158, 2007-11-08 12:00:41
Elchin said Konsulaas gadna ter yarilstlaga hiij baigaa ajiltnuud ni burduulsen materialaa buren unshij tanilstdaggui huvi hunii nuustad haldsan eree tseergui asuult asuudag yum baina lee. ergen irekh batalgaag zuvhun sanhuu deer l undeslej dugnedeg sonin gaj yum baina lee. er ni mongolshuud USA yavlaa yavlaa geed neeree meksik chuud shig yamar olon sayuulaa orokh bish dee. davarsan yum elchingiihen,

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 122.201.16.21, 2007-11-08 12:01:04
Er n USA yavaad yah yum be? tend baigaad amidral deeshilj baina uu? tend chin zuvhun ger oron, uls tur, shorongoos zugtsaan humuus l zoridog, aa bas suuliin yed terrioistchuud bas tiishee zugledeg bolson. Tend chin amidral taivan bishee, buh gazar tsagdaagaar manuulj baidag orniig erkh chuluutei, saihan oron gez hen heleh um be? Just forget USA and live a healthy, peaceful live here in your own country !!!!

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 202.72.242.158, 2007-11-08 12:01:16
Elchin said Konsulaas gadna ter yarilstlaga hiij baigaa ajiltnuud ni burduulsen materialaa buren unshij tanilstdaggui huvi hunii nuustad haldsan eree tseergui asuult asuudag yum baina lee. ergen irekh batalgaag zuvhun sanhuu deer l undeslej dugnedeg sonin gaj yum baina lee. er ni mongolshuud USA yavlaa yavlaa geed neeree meksik chuud shig yamar olon sayuulaa orokh bish dee. davarsan yum elchingiihen,

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 202.179.20.7, 2007-11-08 12:21:18
etssiin etsest ta muusain mongolchuudad visa olgoh yostoi umuu neg ch hund uguhgui baisan ch manai elchin saidiin yam chadna Ene bidnii erh harin yavj baigaadaa bayarla bitgii yavah albatai yum shig muruuduuud bai

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 202.72.241.131, 2007-11-08 13:13:21
Jamiyan setguulchid amjilt husie! Ta mash zov asuudal hondson baina. Amerikiin elchinguud hunii materialiig shalgah neriidleer 100$ avchihaad , Mongolchuudiin hubiin amidraliin ,hen ch haldah yosgui hubiin nuust ruu ongiij, mash buduulegee oorsdoo haruuldag. Amerikchuudiin ardchilal haana bainaa.

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


    Зочин 202.131.3.130, 2007-11-08 13:53:27
    Amerikuudad bish mongolchuuddaa gomd. Buruugaa busdaas erdeg teneg zan mongolchuud bidnii hamgiin muuhai zan.

    [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


      Зочин 122.201.16.22, 2007-11-08 18:58:09
      Amerikuudad bish mongolchuuddaa gomd. Buruugaa busdaas erdeg teneg zan mongolchuud bidnii hamgiin muuhai zan uuniig bichsen xun china xun bx aa

      [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 202.170.94.28, 2007-11-08 13:59:04
china ch bai russia bai usa ch bai yalanguya corea japanuud uu adilxan p***anuud gedgiig ta nar neg xezee oilgox um be dee.naaduul chin globalchilal gecen xalxavch bii bolgood jijig yndectnyydiig neg mocon conooj gazar nutag xyn amiig n ed bayalgiig n deeremdex gecen augaa chunaltai xulgaich nar neg yocondoo dain zarlaagyi boloxooc bich tcereggyi l boloxooc bich bidniig alj bn a ch dee

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 202.72.242.158, 2007-11-08 14:34:22
Elchin said Konsulaas gadna ter yarilstlaga hiij baigaa ajiltnuud ni burduulsen materialaa buren unshij tanilstdaggui huvi hunii nuustad haldsan eree tseergui asuult asuudag yum baina lee. ergen irekh batalgaag zuvhun sanhuu deer l undeslej dugnedeg sonin gaj yum baina lee. er ni mongolshuud USA yavlaa yavlaa geed neeree meksik chuud shig yamar olon sayuulaa orokh bish dee. davarsan yum elchingiihen,

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 217.112.160.248, 2007-11-08 14:56:37
яг зөв, ингэж бид дээш нь мэдэгдэх л дутаад байсан юм.

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 203.91.112.39, 2007-11-08 15:14:54
ali ch ulsiin elchin saidiin yamniihan ijilhen sht ee

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 203.91.112.39, 2007-11-08 15:15:18
ali ch ulsiin elchin saidiin yamniihan ijilhen sht ee

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 202.180.221.242, 2007-11-08 15:25:00
ххххггг

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 202.180.221.242, 2007-11-08 15:26:56
ххххгггчсячсчёс

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 202.131.245.12, 2007-11-08 17:54:48
Jamiyan setgvvlchiig demjij bn umxii bugsnvvdiig byydaj alval taarna

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


    Зочин 202.131.247.154, 2007-11-08 18:50:33
    ХЭДЭН МОНГОЛЧУУДАА ОЛИГТОЙ АМЬДРУУЛЖ ЧАДАХГЇЙ БЇГДИЙГ НЬ ХЇНИЙ НУТАГТ БООЛ БОЛГОЧИХООД САНАА НЬ АМРАХ УЛСУУД ДАА МАНАЙ ТЄРИЙН ТОМЧУУД. МЄРИЙН ХЄТЄЛБЄР НЬ ХЇРТЭЛ 10,000 МОНГОЛЫГ ГАРГАНА ГЭЖ БАЙДАГ БИЗ ДЭЭ. ОДОО АМЕРИК РУУ БЄЄНДЄХЄЄР ШИЙДСЭН ЮМ БАЙНА Л ДАА.

    [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


    Зочин 202.170.82.20, 2007-11-08 19:00:28
    USA elchingiin uudend chimeegui jagsaal hiij boloh yum. Yumiig yaj medehev BBC geer garch magad. USA - gaar duuren asuudal bolj ch magad.

    [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 203.194.114.254, 2007-11-08 18:01:47
Herev usa visaguy bolchivol margaash n l mongoliin tal n nuugeed ugno tegeed mongol hytadaar dyyrex hereg uu .amerikuudiin zuv

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


    Зочин 202.72.240.29, 2007-11-08 20:33:50
    ANU -N ELCHINGIIN GOL ASUUDAL NI GARAAGUI VIZNII TOLOO 100$ AVDAGT L BGAA YUM. GANTSHAN ODORT 40 SAYA BUYU BUHEL BUTEN SHINE JIIP MASHINII MONGO HIINE GDG CHINI YU GSN UG VE?!!!!!! DOLOO HONOGIIN 3-4-N HONOG 120-160 SAYA TOGROG OLDOG GSN UG UU?!!! DAANCH SUULIIN 10 JILIIN DOTOR ANU-N ELCHINGIINHEN DANDAA "LAG" "LAG" JIIP UNADAG BOLCHIHSON YUMAAA!!! IIM UCHIRTAI BSAN YUM BJ DEE... GEJ...

    [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


    Зочин 202.72.240.29, 2007-11-08 20:33:52
    ANU -N ELCHINGIIN GOL ASUUDAL NI GARAAGUI VIZNII TOLOO 100$ AVDAGT L BGAA YUM. GANTSHAN ODORT 40 SAYA BUYU BUHEL BUTEN SHINE JIIP MASHINII MONGO HIINE GDG CHINI YU GSN UG VE?!!!!!! DOLOO HONOGIIN 3-4-N HONOG 120-160 SAYA TOGROG OLDOG GSN UG UU?!!! DAANCH SUULIIN 10 JILIIN DOTOR ANU-N ELCHINGIINHEN DANDAA "LAG" "LAG" JIIP UNADAG BOLCHIHSON YUMAAA!!! IIM UCHIRTAI BSAN YUM BJ DEE... GEJ...

    [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


    Зочин 202.72.240.29, 2007-11-08 20:33:53
    ANU -N ELCHINGIIN GOL ASUUDAL NI GARAAGUI VIZNII TOLOO 100$ AVDAGT L BGAA YUM. GANTSHAN ODORT 40 SAYA BUYU BUHEL BUTEN SHINE JIIP MASHINII MONGO HIINE GDG CHINI YU GSN UG VE?!!!!!! DOLOO HONOGIIN 3-4-N HONOG 120-160 SAYA TOGROG OLDOG GSN UG UU?!!! DAANCH SUULIIN 10 JILIIN DOTOR ANU-N ELCHINGIINHEN DANDAA "LAG" "LAG" JIIP UNADAG BOLCHIHSON YUMAAA!!! IIM UCHIRTAI BSAN YUM BJ DEE... GEJ...

    [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


    Зочин 202.72.240.29, 2007-11-08 20:33:55
    ANU -N ELCHINGIIN GOL ASUUDAL NI GARAAGUI VIZNII TOLOO 100$ AVDAGT L BGAA YUM. GANTSHAN ODORT 40 SAYA BUYU BUHEL BUTEN SHINE JIIP MASHINII MONGO HIINE GDG CHINI YU GSN UG VE?!!!!!! DOLOO HONOGIIN 3-4-N HONOG 120-160 SAYA TOGROG OLDOG GSN UG UU?!!! DAANCH SUULIIN 10 JILIIN DOTOR ANU-N ELCHINGIINHEN DANDAA "LAG" "LAG" JIIP UNADAG BOLCHIHSON YUMAAA!!! IIM UCHIRTAI BSAN YUM BJ DEE... GEJ...

    [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


    Зочин 202.72.240.29, 2007-11-08 20:33:55
    ANU -N ELCHINGIIN GOL ASUUDAL NI GARAAGUI VIZNII TOLOO 100$ AVDAGT L BGAA YUM. GANTSHAN ODORT 40 SAYA BUYU BUHEL BUTEN SHINE JIIP MASHINII MONGO HIINE GDG CHINI YU GSN UG VE?!!!!!! DOLOO HONOGIIN 3-4-N HONOG 120-160 SAYA TOGROG OLDOG GSN UG UU?!!! DAANCH SUULIIN 10 JILIIN DOTOR ANU-N ELCHINGIINHEN DANDAA "LAG" "LAG" JIIP UNADAG BOLCHIHSON YUMAAA!!! IIM UCHIRTAI BSAN YUM BJ DEE... GEJ...

    [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


    Зочин 202.72.240.29, 2007-11-08 20:33:57
    ANU -N ELCHINGIIN GOL ASUUDAL NI GARAAGUI VIZNII TOLOO 100$ AVDAGT L BGAA YUM. GANTSHAN ODORT 40 SAYA BUYU BUHEL BUTEN SHINE JIIP MASHINII MONGO HIINE GDG CHINI YU GSN UG VE?!!!!!! DOLOO HONOGIIN 3-4-N HONOG 120-160 SAYA TOGROG OLDOG GSN UG UU?!!! DAANCH SUULIIN 10 JILIIN DOTOR ANU-N ELCHINGIINHEN DANDAA "LAG" "LAG" JIIP UNADAG BOLCHIHSON YUMAAA!!! IIM UCHIRTAI BSAN YUM BJ DEE... GEJ...

    [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


    Зочин 202.72.240.29, 2007-11-08 20:33:58
    ANU -N ELCHINGIIN GOL ASUUDAL NI GARAAGUI VIZNII TOLOO 100$ AVDAGT L BGAA YUM. GANTSHAN ODORT 40 SAYA BUYU BUHEL BUTEN SHINE JIIP MASHINII MONGO HIINE GDG CHINI YU GSN UG VE?!!!!!! DOLOO HONOGIIN 3-4-N HONOG 120-160 SAYA TOGROG OLDOG GSN UG UU?!!! DAANCH SUULIIN 10 JILIIN DOTOR ANU-N ELCHINGIINHEN DANDAA "LAG" "LAG" JIIP UNADAG BOLCHIHSON YUMAAA!!! IIM UCHIRTAI BSAN YUM BJ DEE... GEJ...

    [ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 80.250.164.133, 2007-11-08 18:52:02
MONGOLIIN TUR ZASAG MASH MUU AJILLAJ BAINA. UNUUDUR MONGOL ULSIIN IRGEN HAASHAA CH YAVAH BOLOMJIIN BURDUULEH HEREGTEI. YAVAH HUSELTEI BAIGAA TER HUMUUSIIG BUGDIIN YAVUUL. HUMUUS YAVAH SONIRHOLGUI BOLCHIHOOR ENE AVILGIIN ASUUDAL AYANDAA UGUI BOLNO. GADAAD YAVDLIIN YAAM CH GESEN ELCHIN SAIDIIN YAAMDIIN AJILD HYANALT TAVIJ AJILLAH HEREGTEI. TA NAR IRGEDIINHEE TULUU AJILLA.

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 202.131.247.226, 2007-11-08 20:17:07
zuv yum bichjeee. yur ni ter hurungiin batalgaa gargana gedeg ch teneg asuudal. mongol shig niigemd yaj ch bodson tsever hudulmuruuruu ajillad ter 40 50 myangan usd iig hen ch olj chadahgui shuu de. ter dundaa yum surch medye gesen zaluu humuus ter seheeten ger bul ter mungiig hezeee ch hudulmurluj olj chadhguig medseer baij ter ih mungunii batalgaa shaarddag ni uursduu l huuramch material burduuleh eh uusveriig tavij bgaa yum. manai tur zasgiin udirdlaga ch gesen archaagui l bgaa bgui yu. zaluuchuudaa undur hugjiltei orond surya bolovsoryo gesniig ni demjeed ene tal deer uyan hatan baih talaar yariltsaj uguh baital uursdiinhuu avsan avilgaliin heden haltar tugruguur uuriinhuu huuhduudiig l surgaj bval boloo gesen archaagui bodoltoi. buh elchinguud yag adilhan.

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 199.76.181.186, 2007-11-08 21:48:47
Er ni USA bidnii bodoj tosooldog shig bish shuu dee,yagaad humuus uhen hatan visa gej hootsoldood,visa garsangui gej uil unjaad,deerees ni doromjilson asuultand ni hariulaad bas sariin buten tsalingaa garahgui visa-nd ogoh estoi gej? Americ uneheer muhuj baigaa gazar,humuus ni Americ-iinhaa tuhai l medne busad ornii medee,hel soyol,zan zanshliin talaar sonirhdoggui.,medeh ch ugui,tegsen murtluu medemhiirch asuult tavina.Nogoo F...K, ASS HOLE gesen haraaliin ugnuud ni bainga amand ni hadaastai,bolovsrol medlegiin tuvshin unendee dooguur,ih surguuliin oyutnuud ni hurtel. Mongold bi olon tolgoitoi mundag zaluus baidgiig medne,USA-d 6 sar bolohod gaihshiruulaad almairuulchihaar medlegtei,soyoltoi huntei taarsangui.(University-giin campus dotor shuu dee). Tiimees mongoldoo surch boloh buhniig suraad Europe-s soyol suraltsan ni deer. Endhiin haltar mexican,buduuleg negroid, bolovsrolgui tsagaan aristanguudaas suraltsah zuil uneheer baga.

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 199.76.181.186, 2007-11-08 21:56:00
USA-iin congress huuli bus tsagaachdiig barivchilj,gudamjaar yavj baigaa GADAAD HUNII bichig barimtiig shalgaad zorchiltei bol shuud gargah,joloonii unemleh olgohgui baih talaar yariltsaj baina. Ene DEMOCRACY ( ardchilal) mon uu? Columbi Amric tiviig neej undsen buh irged boloh Indianchuudiig alj ustgaad gazar nutgiig ni ezegnej avchihaad 6 zuunii daraa ugaasaa oorsdiinh ni baisan yum shig aashilah yum. Ustchihsan undsen irged boloh Indianchuudaas busad ni bugd huuli bus tsagaachid shd ee unendee. Tegeed ch Americ ardchilsan bish shd ee arisnii ongo ni oor bolohoos toriin bodlogo ni North Korea-tai tostei

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]


Зочин 70.106.129.142, 2007-11-09 02:35:52
Ted udurt oldog 4000$ yadag bol .Ted biz olgoogyi hymyyst 100$ g ni ergyylej uguh heregtei ene l gol asuudal eswel 30,50$ bolgoh heregtei.Ted hiih alilgyi hymyys (hyamdhan) bizeer toglood suuj l baig.

[ Хариулах ] [ Мэдэгдэх ]